Maszyna posiadająca silnik o mocy 50 kW możne latać przez 60 min. plus 30 min. rezerwy.
Posiada baterie o pojemności 21kWh. Samolot ładuje się od 30 min. do 2 godzin w zależności od stanu rozładowania baterii.
Aktualizacja: 26.12.2024 13:08 Publikacja: 31.07.2018 14:07
Foto: energia.rp.pl
Foto: energia.rp.pl
Maszyna posiadająca silnik o mocy 50 kW możne latać przez 60 min. plus 30 min. rezerwy.
Foto: energia.rp.pl
Posiada baterie o pojemności 21kWh. Samolot ładuje się od 30 min. do 2 godzin w zależności od stanu rozładowania baterii.
Foto: energia.rp.pl
Prędkość przelotowa samolotu to ok. 150 km na godzinę.
Foto: energia.rp.pl
Koszt maszyny to 150 tys. euro, a sama bateria kosztuje 10 tys. euro.
Foto: energia.rp.pl
Ten model jest droższy o ok. 50 tys. euro od modelu z silnikiem spalinowym.
Foto: energia.rp.pl
Wtorkowy lot pierwszego samolotu elektrycznego w stolicy Finlandii zorganizowało Helsińskie Stowarzyszenie Lotnictwa Elektrycznego oraz firma Fortum.
Foto: energia.rp.pl
Foto: energia.rp.pl
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: energia.rp.pl
Maszyna posiadająca silnik o mocy 50 kW możne latać przez 60 min. plus 30 min. rezerwy.
Posiada baterie o pojemności 21kWh. Samolot ładuje się od 30 min. do 2 godzin w zależności od stanu rozładowania baterii.
Elektromobilność to również szereg zawiłych przepisów prawa, które dotyczą na przykład zarządców budynków. Pomagamy się w nich odnaleźć – mówi Damian Pazik, product manager eMobility w firmie E.ON Polska.
Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. I to nie koniec planów tej spółki VC.
Wraz z początkiem 2025 r. wejdą w życie nowe obowiązki dotyczące zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc do ładowania samochodów elektrycznych.
Przy szybkich drogach wciąż brakuje ładowarek. Ich budowa nie zawsze się opłaca ze względu na wysokie koszty i małą liczbę potencjalnych użytkowników.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Na tle innych krajów Polska ma jeszcze dużo do zrobienia. Tempo rozwoju swoich sieci ładowarek budujące je firmy uzależniają jednak od zapotrzebowania na takie usługi.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.
Materiał opracowany przez międzynarodowy zespół badaczy, w tym Canepa Research Laboratory na Uniwersytecie w Houston, może zwiększyć wydajność energetyczną baterii sodowych. Według badaczy to przyszłość zrównoważonej i niedrogiej energetycznej.
Jaki jest obraz elektromobilności z różnych perspektyw. Rozmawiamy z dwoma przedstawicielami branży motoryzacyjnej: Marcinem Kwoką, dyrektorem zarządzającym Mercedes Benz Polska i Maciejem Mazurem, dyrektorem zarządzającym Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności.
Mercedes wprowadza rewolucyjne rozwiązania, które godzą potrzeby ludzi z wymaganiami chroniącymi planetę. Pierwszym modelem nowej generacji będzie Mercedes CLA, który pojawi się na rynku w wersji elektrycznej i hybrydowej już w 2025 roku.
Nowy program wsparcia zakupu samochodów elektrycznych ma większy budżet, ale wyklucza dotacje dla firm, które kupują zdecydowaną większość tego rodzaju aut w Polsce.
Ceny ogniw litowo-jonowych gwałtownie spadają. Ale czy to przełoży się na niższe ceny samochodów elektrycznych? W przyszłości na pewno, ale póki co firmy chcą odzyskać zainwestowane pieniądze.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas