Maszyna posiadająca silnik o mocy 50 kW możne latać przez 60 min. plus 30 min. rezerwy.
Posiada baterie o pojemności 21kWh. Samolot ładuje się od 30 min. do 2 godzin w zależności od stanu rozładowania baterii.
Aktualizacja: 09.12.2024 07:12 Publikacja: 31.07.2018 14:07
Foto: energia.rp.pl
Foto: energia.rp.pl
Maszyna posiadająca silnik o mocy 50 kW możne latać przez 60 min. plus 30 min. rezerwy.
Foto: energia.rp.pl
Posiada baterie o pojemności 21kWh. Samolot ładuje się od 30 min. do 2 godzin w zależności od stanu rozładowania baterii.
Foto: energia.rp.pl
Prędkość przelotowa samolotu to ok. 150 km na godzinę.
Foto: energia.rp.pl
Koszt maszyny to 150 tys. euro, a sama bateria kosztuje 10 tys. euro.
Foto: energia.rp.pl
Ten model jest droższy o ok. 50 tys. euro od modelu z silnikiem spalinowym.
Foto: energia.rp.pl
Wtorkowy lot pierwszego samolotu elektrycznego w stolicy Finlandii zorganizowało Helsińskie Stowarzyszenie Lotnictwa Elektrycznego oraz firma Fortum.
Foto: energia.rp.pl
Foto: energia.rp.pl
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: energia.rp.pl
Maszyna posiadająca silnik o mocy 50 kW możne latać przez 60 min. plus 30 min. rezerwy.
Posiada baterie o pojemności 21kWh. Samolot ładuje się od 30 min. do 2 godzin w zależności od stanu rozładowania baterii.
Elektromobilność to również szereg zawiłych przepisów prawa, które dotyczą na przykład zarządców budynków. Pomagamy się w nich odnaleźć – mówi Damian Pazik, product manager eMobility w firmie E.ON Polska.
Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – dowiedziała się „Rzeczpospolita”. I to nie koniec planów tej spółki VC.
Wraz z początkiem 2025 r. wejdą w życie nowe obowiązki dotyczące zapewnienia odpowiedniej liczby miejsc do ładowania samochodów elektrycznych.
Przy szybkich drogach wciąż brakuje ładowarek. Ich budowa nie zawsze się opłaca ze względu na wysokie koszty i małą liczbę potencjalnych użytkowników.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Na tle innych krajów Polska ma jeszcze dużo do zrobienia. Tempo rozwoju swoich sieci ładowarek budujące je firmy uzależniają jednak od zapotrzebowania na takie usługi.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Na zwiększenie popytu w grupie konsumentów rynek raczej nie ma co liczyć. Przyczyną są ceny samochodów elektrycznych, zdecydowanie wyższe niż w przypadku aut z napędem spalinowym.
Ciężkie pojazdy elektryczne w przyszłości staną się tańsze w eksploatacji od konwencjonalnych. Są coraz bardziej dostępne i mogą zastąpić te spalinowe na większości tras.
Chińska firma CATL jest producentem akumulatorów, a teraz prezentuje kompletną platformę przeznaczoną dla modeli elektrycznych. Pierwsze dane robią wrażenie.
Komisja Europejska lekkomyślnie podchodzi do elektryfikacji transportu ciężkiego, nie patrząc na koszty tego procesu, który wymagać będzie wydania dziesiątków miliardów złotych na wzmocnienie dróg.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas