Reklama

Elektrownia atomowa języczkiem u wagi polsko-francuskiej umowy strategicznej

Nowe partnerstwo strategiczne między Polską a Francją, które ma zostać podpisane 9 maja, może dotyczyć także współpracy przy rozwoju cywilnej energetyki jądrowej. Za kulisami trwa rozgrywka o drugą lokalizację dla atomu w Polsce.

Publikacja: 07.05.2025 05:20

Elektrownia atomowa języczkiem u wagi polsko-francuskiej umowy strategicznej

Foto: REUTERS/Gonzalo Fuentes

Pierwszą lokalizację w Choczewie dostali Amerykanie z Westinghouse, a sposób wyboru partnera dla drugiej ma rozstrzygnąć program polskiej energetyki jądrowej (PPEJ). Na razie jednak znamy tylko założenia projektu. PPEJ zakłada wybór partnera strategicznego w trybie postępowania konkurencyjnego (odmiennie niż pierwsza lokalizacja). Sposób realizacji inwestycji ma obejmować zarówno finansowanie dłużne, jak i udział kapitałowy oferenta, przynajmniej na etapie budowy. PPEJ dopuści także udział odbiorców końcowych we własności elektrowni.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Atom
EDF chce budować drugą elektrownię jądrową w Polsce. W grze polskie firmy
Atom
Rosatom rusza w rozbudową siłowni atomowej Paks. Zapłacą za nią wszyscy Węgrzy
Atom
Władze Wielkopolski nie ustępują w walce o drugą elektrownię jądrową
Atom
Kto dostarczy technologię dla drugiej elektrowni jądrowej? W grze cztery kraje
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Atom
PGE przejmie pełną kontrolę nad atomową spółką w Koninie. Jest porozumienie z ZE PAK
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama