Anwim, spółka do której należy sieć stacji paliw działająca pod marką Moya, ma już 202 tego typu placówki na terenie całego kraju. – Ubiegły rok możemy zaliczyć do bardzo udanych, ponieważ powiększyliśmy naszą sieć aż o 40 stacji! Cieszymy się tym bardziej, że nie tylko zrealizowaliśmy bardzo ambitny plan rozbudowy sieci, lecz również pozyskaliśmy nowego inwestora w postaci funduszu Enterprise Investors – mówi cytowany w komunikacie prasowym Rafał Pietrasina, prezes Anwimu. Dodaje, że dodatkowe źródła finansowania pozwolą firmie na dalszy intensywny rozwój w ciągu najbliższych pięciu lat.

– Nasz sukces zawdzięczamy korzystnym warunkom współpracy z partnerami oraz efektywnej pracy całego zespołu w Moya. W nadchodzącym roku, oprócz realizacji założeń, firma będzie świętowała dekadę działalności na polskim rynku – informuje Pietrasina.

Moya to obecnie szósta największa sieć stacji paliw w Polsce. Więcej obiektów, według danych POPiHN, na koniec września ubiegłego roku, miały tylko: PKN Orlen (1 774 placówki), BP (542), Grupa Lotos (488), Shell (420) i CircleK (348). Do końca 2023 r. Anwim chce powiększyć sieć Moya do 350 stacji. Spółka informuje, że obecnie jej obiekty są we wszystkich województwach przy głównych trasach tranzytowych, drogach lokalnych i w miastach. Oferują pełną gamę usług: od sprzedaży paliwa, przez koncept gastronomiczny Caffe Moya, sklep z produktami pod własną marką, aż po ofertę dla klientów biznesowych i atrakcyjny program flotowy Moya firma.

Anwim jest jedną z największych niezależnych firm polskiego sektora paliwowego. Poza sprzedażą detaliczną zajmuje się również hurtową sprzedażą i transportem paliw. W listopadzie ubiegłego roku, firma informowała, że jej mniejszościowy pakiet akcji za 100 mln zł objął fundusz Enterprise Investors.