Reklama
Rozwiń
Reklama

Spada popyt na ropę w Azji, ceny pod presją

W lipcu spadł import ropy naftowej do Azji do poziomu najniższego od dwóch lat ze względu na słaby popyt w Chinach i Indiach. W minionym miesiącu do Azji trafiało niecałe 25 mln baryłek dziennie, a to oznacza spadek o 6 proc. miesiąc do miesiąca. Tego typu informacje sprzyjają zniżce cen surowca. Jednak niestabilna sytuacja na Bliskim Wschodzie może sprawić, że ceny zaczną rosnąć.

Publikacja: 05.08.2024 23:40

Spada popyt na ropę w Azji, ceny pod presją

Foto: Adobe Stock

Licząc narastająco, w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy Azja odbierała średnio blisko 27 mln baryłek dziennie, tymczasem w okresie styczeń-lipiec 2023 roku było to o 340 tys. baryłek dziennie więcej. W tej sytuacji nie wiadomo, czy zrealizowane zostaną prognozy OPEC, organizacji zrzeszającej światowych producentów ropy. Zakładały one, że w 2024 roku światowy popyt na surowiec zwiększy się o 2,25 mln baryłek dziennie, do czego przyczynić ma się m.in. wzrost o 760 tys. baryłek dziennie w Chinach i 230 tys. w Indiach.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Surowce i Paliwa
Rafinerie Chin bojkotują ropę z Rosji. Eksport gazu wrócił do czasów Breżniewa
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Surowce i Paliwa
Królewiec odcinany od rosyjskiej ropy i paliw. Litwa zatrzymuje tranzyt
Surowce i Paliwa
Eksplozja elektrowni na Sachalinie. Tam Gazprom produkuje LNG, a Rosnieft pompuje ropę
Surowce i Paliwa
Metale ziem rzadkich Turcji nie dla Rosji i Chin. Kto na nich zarobi?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Surowce i Paliwa
Ropa i gaz już nie wystarczają na rosyjską wojnę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama