KGHM prowadzi rozmowy z Azotami w sprawie biznesowego zaangażowania się w rozbudowę należącego do nawozowego koncernu Portu Morskiego Police, czwartego co do wielkości tego typu obiektu w Polsce pod względem przeładunków, po Gdańsku, zespole Szczecin-Świnoujście i Gdyni. Miedziowy koncern wyraził zwłaszcza zainteresowanie działkami inwestycyjnymi, które z uwagi na położenie i planowaną rozbudowę infrastruktury portowej stanowią atrakcyjne miejsce pod nowe przedsięwzięcia. Strony rozmawiają też o bieżącej współpracy w obszarze kwasu siarkowego. Żadnych szczegółów jednak nie ujawniły.
Czytaj więcej
Po raz pierwszy w historii w 2022 r. budżet zarobił więcej na podatku od korporacji CIT niż na podatku PIT od osób fizycznych. Ekonomiści oceniają, że to sytuacja wyjątkowa.
Obecnie tereny Portu Morskiego Police stanowią zaplecze transportowe dla całej grupy Azoty. Dzięki znajdującej się tam infrastrukturze koncern może swobodnie eksportować i importować różnego rodzaju surowce i produkty oraz częściowo je magazynować. Po planowanym na ten rok uruchomieniu nowego kompleksu produkcyjnego Polimery Police, przeładunki w porcie powinny wzrosnąć o ponad 400 tys. ton rocznie, czyli o kilkadziesiąt procent.
Obecnie w porcie realizowany jest projekt, dzięki któremu ma powstać dokumentacja pozwalająca na rozpoczęcie budowy węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 oraz nabrzeża ciężkiego (uniwersalnego).
Czytaj więcej
Grupa wytwarza coraz mniej nawozów, produktów chemicznych i tworzyw sztucznych. Powodem jest sytuacja podażowo-popytowa na rynku europejskim.