Reklama

Negatywna perspektywa dla PGNiG i pozytywna dla Orlenu po fuzji

EuroRating ocenia, że planowana fuzja obu koncernów będzie miała ujemny wpływ na gazowniczą spółkę i pozytywny na paliwową. Ponadto doprowadzi do dalszej monopolizacji rynku i zależności od państwa.

Publikacja: 06.09.2022 14:21

Negatywna perspektywa dla PGNiG i pozytywna dla Orlenu po fuzji

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Agencja ratingowa EuroRating zmieniła ze stabilnej na negatywną perspektywę ratingu kredytowego PGNiG. Jednocześnie sam rating utrzymała na poziomie „A-”. W uzasadnieniu m.in. napisano, że to konsekwencja planowanego przejęcia gazowniczego koncernu przez Orlen, który posiada gorszy profil ryzyka kredytowego, bo na poziomie „BBB”. Poza tym w PGNiG wzrosło zadłużenie i pogorszyła się struktury finansowania aktywów.

EuroRating szacuje, że spółka powstała po połączeniu Orlenu z PGNiG będzie w Polsce niemal monopolistą nie tylko na rynku paliw płynnych i gazu ziemnego. Będzie też miała silną pozycją w biznesach wytwarzania i dystrybucji energii elektrycznej oraz cieplnej. Ponadto obecny Orlen posiada nieco gorszy profil ryzyka kredytowego niż PGNiG. W efekcie po fuzji tych podmiotów, powstała firma prawdopodobnie otrzyma ocenę ratingową niższą niż obecnie posiadana przez gazowniczy koncern.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Surowce i Paliwa
Donald Trump znów grozi Chinom. Domaga się więcej metali ziem rzadkich
Surowce i Paliwa
Orlen wypracował solidne zyski w każdym z czterech kluczowych biznesów
Surowce i Paliwa
BP odkrywa gigantyczne złoże ropy i gazu – największy sukces od 25 lat
Surowce i Paliwa
Orlen integruje krajowe wydobycie, by zwiększać produkcję węglowodorów
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Surowce i Paliwa
Tworzywa sztuczne w dołku. Polipropylen zyskuje na znaczeniu
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama