Orlen uruchomi sieć stacji na Słowacji

Bloomberg

Na przełomie marca i kwietnia zacznie funkcjonować pierwszy obiekt prowadzący detaliczną sprzedaż paliw pod marką Benzina. Do końca roku sieć ma liczyć około dziesięciu obiektów.

Słowacja będzie kolejnym krajem, po Polsce, Czechach, Niemczech i Litwie, na terenie którego pojawią się stacje paliw działające pod marką należącą do grupy PKN Orlen. Pierwszy tego typu obiekt rozpocznie działalność pod szyldem Benzina na przełomie marca i kwietnia w Malackach, niedaleko słowacko-czeskiej granicy. Sieć będzie rozwijana poprzez współpracę franczyzową z mniejszymi operatorami stacji paliw lub poprzez przejęcia. PKN Orlen zapewnia, że inwestycje na Słowacji mają charakter długoterminowy. W jego ocenie, w pierwszym roku działalności marki Benzina na Słowacji, sieć może rozrosnąć się do dziesięciu obiektów. Kluczowym wyznacznikiem tempa jej rozwoju będą przyjęte przez koncern parametry biznesowe.

– Na słowacki rynek paliw wchodzimy jako doświadczony, międzynarodowy gracz. Już dziś 20 procent tamtejszej sprzedaży hurtowej to produkty pochodzące z rafinerii grupy Orlen – mówi cytowany w komunikacie prasowym Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Jego zdaniem grupa ma solidną bazę, która pozwala jej na budowanie sprzedaży także w segmencie detalicznym. Postawiła na markę Benzina, gdyż cieszy się ona rozpoznawalnością wśród 2/3 słowackich kierowców. – Jako wieloletni lider rynku czeskiego, posiadający silne i stabilne zaplecze, naszym słowackim klientom możemy zaoferować najwyższej jakości usługi i produkty, zgodne z ich oczekiwaniami. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie zdobyte w kilku krajach by w perspektywie 2-3 lat dołączyć do grona znaczących graczy na słowackim rynku detalicznym – twierdzi Obajtek.

Na Słowacji funkcjonuje dziś około 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez trzech największych operatorów. Polski koncern chce w tym kraju korzystać głównie z własnych paliw, natomiast w ofercie pozapaliwowej dostępne będą zarówno produkty lokalne, jak i pochodzące z Polski i Czech.

– Jesteśmy otwarci na przejęcia większych lub mniejszych sieci, zaś małym operatorom stacji oferujemy korzystną współpracę w oparciu o franczyzę. Naturalnie nasze wejście na Słowację poprzedziły liczne analizy i badania konsumenckie, które wskazują, że oczekiwania i zachowania klientów na Słowacji i w Czechach są dość zbliżone – twierdzi Tomasz Wiatrak, wiceprezes odpowiedzialny za działalność detaliczną grupy Unipetrol. Z przeprowadzonych  wśród słowackich kierowców badań wynika, że 69 proc. z nich wykazuje zainteresowanie korzystaniem ze stacji pod czeską marką. Benzina wraca na Słowację po ponad 30 latach. Marka ta powstała w 1953 roku, jeszcze w Czechosłowacji i zastąpiła pierwotne logo z nazwą Benzinol, stosowaną na stacjach paliw od 1949 r. Benzina to obecnie czołowa marka stacji paliw działająca w Czechach. Pod tym szyldem funkcjonuje tam 406 stacji, z udziałem w sprzedaży detalicznej paliw na poziomie blisko 25 proc.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski rynek mocy zaskarżony

Tempus Energy zaskarżył decyzję Komisji Europejskiej zatwierdzają polski program dotacji dla energetyki, dotyczący tzw. ...

Władze Płocka niezadowolone ze wsparcia PKN Orlen dla miasta

Władze Płocka nie są zadowolone z propozycji PKN Orlen dofinansowania przedsięwzięć realizowanych na terenie ...

Gazowe rury atakują Europę

Ruszyła budowa trzech nowych gazociągów z Azerbejdżanu do odbiorców w Turcji i Unii. Zdaniem ...

Stałe wydobycie, ceny ropy w dół

Arabia Saudyjska, Rosja, Katar i Wenezuela zamrożą wydobycie ropy naftowej. Na bardzo wysokim poziomie. ...

W przyszły wtorek umowa inwestycyjna tworząca PGG

Po tym jak we wtorek związki zawodowe w Kompanii Węglowej zawarły porozumienie z rządem ...

Zmiany w RN Enei

Czwartkowe Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Enei podjęło uchwały w sprawie zamian w radzie nadzorczej spółki. ...