W poniedziałek została sfinalizowana fuzja Orlenu z Lotosem. To konsekwencja wpisu połączenia w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego oraz podwyższenia kapitału zakładowego i zmian w statucie płockiej spółki uchwalonych przez akcjonariuszy 21 lipca. Jednocześnie dokonany wpis oznacza wykreślenie Lotosu z KRS.
Fuzję przeprowadzono w drodze przeniesienia całego majątku gdańskiej firmy na Orlen. W jej ramach podwyższono kapitał zakładowy płockiej spółki poprzez emisję ponad 198,7 mln akcji połączeniowych serii E, które zostaną wydane akcjonariuszom Lotosu. Ich udział w podwyższonym kapitale Orlenu wynosi przeszło 31,7 proc. Po fuzji w akcjonariacie powstałego koncernu udział Skarbu Państwa wzrósł do 35,7 proc.
Zmiana szyldów
Sfinalizowane połączenie rafineryjnych koncernów oznacza, że wkrótce z przestrzeni publicznej zacznie znikać szyld „Lotos”. Najbardziej widoczny jest on w branży detalicznej sprzedaży paliw. Z ostatnich danych POPiHN wynika, że gdański koncern na koniec czerwca miał 522 stacje. Z tej puli 417 obiektów kupił węgierski MOL za 610 mln USD. Pozostałe będą własnością Orlenu. Oba koncerny nie zamierzają jednak pozostawiać marki „Lotos” na rynku. Mimo że dziś należy ona do płockiego koncernu, to planuje on przemianować stacje z tym logo na „Orlen”. Politykę ujednolicania szyldów na wszystkich rynkach prowadzi zresztą już od dłuższego czasu.
Czytaj więcej
Podano parytet wymiany akcji łączących się spółek i harmonogram dalszych działań zmierzających do...