Polska spółka rozpędzi elektromobilność w Paryżu

Kontrakt na dostawę dla stolicy Francji 274 ładowarek autobudowych zdobyła Ekoenergetyka Polska, która dostarczy urządzenia do dwóch paryskich zajezdni – Centre Bus de Lilas oraz Pleyel. To kolejna umowa, jaką firma z Zielonej Góry podpisała z francuskim operatorem Régie Autonome des Transports Parisiens (RATP). Wcześniej dostarczyła stacje ładowania do najbardziej zaludnionego regionu kraju Ile-de-France.

Najnowszy kontrakt z RATP, który obejmuje urządzenia o łącznej mocy 24,5 MW, należy do największych tego rodzaju w Europie. Francuzi zamówili ładowarki w trzech konfiguracjach. Pierwsza wersja to ładowarka typu plug-in, wyposażona w złącze CCS Combo, kolejna wersja z satelitką umożliwi ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, gdzie jest mało miejsca. Opcja trzecia to urządzenie wyposażone w zwijak kablowy pozwalający opuścić przewód z sufitu do gniazda autobusu. – Produkowane przez nas stacje ładowania dopasowujemy do konkretnych wymagań klienta pod względem technicznym i wizualnym – podkreśla Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka Polska. Ta dla Paryża została przygotowana zgodnie z wymaganiami RATP.

W końcu ub. roku Ekoenergetyka Polska podpisała umowę na dostawę infrastruktury ładowania dla autobusów elektrycznych w Aarhus – drugim pod względem wielkości mieście w Danii. Zamówienie lokalnego operatora transportu autobusowego Busselskabet Aarhus Sporveje (BAS) obejmuje 15 stacjonarnych dwuwyjściowych stacji ładowania o mocy 150 kW. Staną one w dwóch miejskich zajezdniach autobusowych. Umowa zawiera także opcję, w ramach której BAS może podwoić zamówienie.

Stacja ładowania w Malmö, fot. Ekoenergetyka

Dla zielonogórskiego producenta ładowarek najnowsze kontrakty są elementem strategii rozwoju spółki, która chce dążyć do globalizacji przedsiębiorstwa. – Rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – mówi Bartosz Kubik, jeden z założycieli firmy. W realizacji planów ma pomóc współpraca z operatorami zakładającymi szybka elektryfikacje swoich flot. RATP już w 2014 r. zadeklarował zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o połowę.

Równie obiecujący dla Ekoenergetyki jest rynek duński, gdzie Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg podpisały umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Spośród wszystkich 3330 autobusów miejskich w Dani, około 800 jeździ właśnie w tych sześciu miastach. Według duńskiego resortu transportu, właśnie w nich ma się dokonać transformacja miejskiego transportu publicznego.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Powstają nowe grupy zakupowe na rynku gazu

Duże kontrakty, ogłaszane wspólnie przez wielu potencjalnych nabywców, starają się pozyskać m.in. Tauron, PGE, ...

Globalne niepokoje nie zaszkodzą miedzi

Strategiczne surowce są zawsze uzależnione od sytuacji na rynkach globalnych. Nie inaczej jest w ...

Azerbejdżan i Ukraina chcą wznowić projekt rurociągu Odessa-Brody

Prezydent Azerbejdżanu Ilham Alijew powiedział, że wraz z prezydentem Ukrainy Petrem Poroszenką polecił wznowienie ...

Atomowe zbliżenie Polski i USA

Oba kraje będą współpracować w energetyce jądrowej. Polska ma tu niewielkie doświadczenie, Amerykanie – ...

Łapiński: Niepolityczne zgazowanie węgla

Przegląd najciekawszych newsów z branży energetycznej ::”Dziennik Gazeta Prawna”: Łapiński: Niepolityczne zgazowanie węgla Łapiński: ...

Globalni liderzy też chcą walczyć ze zmianami klimatycznymi

Wyzwania związane z ochroną środowiska i polityką klimatyczną są coraz poważniejsze. Stan środowiska naturalnego ...