Najnowszy kontrakt z RATP, który obejmuje urządzenia o łącznej mocy 24,5 MW, należy do największych tego rodzaju w Europie. Francuzi zamówili ładowarki w trzech konfiguracjach. Pierwsza wersja to ładowarka typu plug-in, wyposażona w złącze CCS Combo, kolejna wersja z satelitką umożliwi ładowanie autobusów parkujących w tych częściach zajezdni, gdzie jest mało miejsca. Opcja trzecia to urządzenie wyposażone w zwijak kablowy pozwalający opuścić przewód z sufitu do gniazda autobusu. – Produkowane przez nas stacje ładowania dopasowujemy do konkretnych wymagań klienta pod względem technicznym i wizualnym – podkreśla Maciej Wojeński, wiceprezes zarządu Ekoenergetyka Polska. Ta dla Paryża została przygotowana zgodnie z wymaganiami RATP.

W końcu ub. roku Ekoenergetyka Polska podpisała umowę na dostawę infrastruktury ładowania dla autobusów elektrycznych w Aarhus – drugim pod względem wielkości mieście w Danii. Zamówienie lokalnego operatora transportu autobusowego Busselskabet Aarhus Sporveje (BAS) obejmuje 15 stacjonarnych dwuwyjściowych stacji ładowania o mocy 150 kW. Staną one w dwóch miejskich zajezdniach autobusowych. Umowa zawiera także opcję, w ramach której BAS może podwoić zamówienie.

""

Stacja ładowania w Malmö, fot. Ekoenergetyka

energia.rp.pl

Dla zielonogórskiego producenta ładowarek najnowsze kontrakty są elementem strategii rozwoju spółki, która chce dążyć do globalizacji przedsiębiorstwa. – Rozbudowywaliśmy centra badawcze i zwiększaliśmy zdolności produkcyjne, by realizować coraz większe kontrakty – mówi Bartosz Kubik, jeden z założycieli firmy. W realizacji planów ma pomóc współpraca z operatorami zakładającymi szybka elektryfikacje swoich flot. RATP już w 2014 r. zadeklarował zmianę technologiczną i ekologiczną, która polega na wyeliminowaniu z floty autobusów dieslowych i zastąpienie ich całkowicie zeroemisyjnymi do 2025 r. Te działania mają na celu zmniejszenie emisji generowanej przez flotę RATP o połowę.

Równie obiecujący dla Ekoenergetyki jest rynek duński, gdzie Kopenhaga, Aarhus, Odense, Aalborg, Vejle i Frederiksberg podpisały umowę o współpracy klimatycznej z duńskim Ministerstwem Transportu. Spośród wszystkich 3330 autobusów miejskich w Dani, około 800 jeździ właśnie w tych sześciu miastach. Według duńskiego resortu transportu, właśnie w nich ma się dokonać transformacja miejskiego transportu publicznego.