Piotr Zaręba prezesem spółki, która buduje polskie auto na prąd

Rada nadzorcza spółki ElectroMobility Poland powołała nowego prezesa. Został nim Piotr Zaremba, dyrektor zarządzający i szef projektu „Polski Samochód Elektryczny”. Zastąpił Macieja Kościa, który w najbliższym czasie ma objąć stanowisko dyrektora warszawskiego biura Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej.

Zaremba odpowiadał dotąd za merytoryczne zarządzanie projektem i współpracę z sektorem motoryzacyjnym. Celem jest konstrukcja polskiego samochodu elektrycznego.

– Dotychczasowa praca Piotra Zaremby w spółce skupiała się na zarządzaniu projektem od strony merytorycznej, koordynacyjnej i wykonawczej. Odpowiadał za przygotowanie postępowania i nadzór nad kolejnymi jego etapami, a także współpracę ze wszystkimi partnerami spółki. Przejęcie przez niego obowiązków prezesa pozwoli na sprawną realizację projektu w ramach przyjętego harmonogramu – wyjaśniła cytowana w komunikacie Aleksandra Baldys, rzecznik prasowy spółki.

Dotychczas ElectroMobility Poland przeprowadziło konkurs, w ramach którego wybrano i nagrodzono projektantów wizualizacji nadwozia samochodu elektrycznego. Kolejnym krokiem jest wyłonienie partnerów, których zadaniem w postępowaniu na budowę prototypu było opracowanie koncepcji technicznej i biznesowej samochodu elektrycznego, umożliwiającej jego przyszłą produkowalność.

Spółka zweryfikowała zgłoszenia blisko 200 podmiotów z 17 konsorcjów złożonych z polskich producentów pojazdów i komponentów samochodowych. Za ocenę merytoryczną zgłoszeń odpowiadała komisja oceniająca, składająca się z ekspertów branży motoryzacyjnej i ekspertów biznesowych, a także przedstawicieli EMP. Osobą odpowiedzialną za całość projektu od jego rozpoczęcia jest nowo powołany prezes, związany z ElectroMobility Poland od początku jej istnienia.

Obecnie EMP jest w fazie prowadzenia dalszych rozmów z wybranymi podmiotami w celu wypracowania modelu ich partnerstwa w projekcie.

– Zgłoszone projekty zawierają innowacyjne rozwiązania techniczne, za którymi stoją wartościowe zespoły. Ich wiedza i doświadczenie będą szczególnie cenne w pracach nad polskim samochodem elektrycznym. W toku weryfikacji wszystkich koncepcji i prowadzonych rozmów z konsorcjantami widzę także, że ElectroMobility Poland powinno wziąć na siebie dodatkowe odpowiedzialności wspierające proces i realizację postępowania, jak i finalnie stworzenie samochodu elektrycznego – zapowiada nowy prezes.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

PGG do podziału? To tylko plan B

Wśród akcjonariuszy węglowego giganta pojawiają się głosy, że lepiej byłoby podzielić się jego kopalniami. ...

Pogoda obniża ceny prądu

Wyjątkowo ciepła zima obniżyła ceny prądu na Litwie o 17 proc., choć kraj importuje ...

Energetyka ma w Polimeksie prawie 66 proc.

Enea, Energa, PGE i PGNiG Technologie objęły po 37,5 mln akcji Polimeksu-Mostostal w ramach ...

Popkiewicz: Jesteśmy ostatnim bastionem węglowym

Jesteśmy ostatnim dużym krajem UE, który nie podał daty odejścia od węgla – mówi ...

Bruksela przeciw sankcjom grożącym Gazpromowi

Izba Reprezentantów Kongresu USA przyjęła ustawę umożliwiającą nałożenie nowych sankcji na Rosję i współpracujące ...

Bardzo drogi polski prąd

Tylko w siedmiu krajach Europy prąd jest mniej dostępny dla obywateli niż w Polsce. ...