Piotr Zaręba prezesem spółki, która buduje polskie auto na prąd

Rada nadzorcza spółki ElectroMobility Poland powołała nowego prezesa. Został nim Piotr Zaremba, dyrektor zarządzający i szef projektu „Polski Samochód Elektryczny”. Zastąpił Macieja Kościa, który w najbliższym czasie ma objąć stanowisko dyrektora warszawskiego biura Polskiego Komitetu Energii Elektrycznej.

Zaremba odpowiadał dotąd za merytoryczne zarządzanie projektem i współpracę z sektorem motoryzacyjnym. Celem jest konstrukcja polskiego samochodu elektrycznego.

– Dotychczasowa praca Piotra Zaremby w spółce skupiała się na zarządzaniu projektem od strony merytorycznej, koordynacyjnej i wykonawczej. Odpowiadał za przygotowanie postępowania i nadzór nad kolejnymi jego etapami, a także współpracę ze wszystkimi partnerami spółki. Przejęcie przez niego obowiązków prezesa pozwoli na sprawną realizację projektu w ramach przyjętego harmonogramu – wyjaśniła cytowana w komunikacie Aleksandra Baldys, rzecznik prasowy spółki.

Dotychczas ElectroMobility Poland przeprowadziło konkurs, w ramach którego wybrano i nagrodzono projektantów wizualizacji nadwozia samochodu elektrycznego. Kolejnym krokiem jest wyłonienie partnerów, których zadaniem w postępowaniu na budowę prototypu było opracowanie koncepcji technicznej i biznesowej samochodu elektrycznego, umożliwiającej jego przyszłą produkowalność.

Spółka zweryfikowała zgłoszenia blisko 200 podmiotów z 17 konsorcjów złożonych z polskich producentów pojazdów i komponentów samochodowych. Za ocenę merytoryczną zgłoszeń odpowiadała komisja oceniająca, składająca się z ekspertów branży motoryzacyjnej i ekspertów biznesowych, a także przedstawicieli EMP. Osobą odpowiedzialną za całość projektu od jego rozpoczęcia jest nowo powołany prezes, związany z ElectroMobility Poland od początku jej istnienia.

Obecnie EMP jest w fazie prowadzenia dalszych rozmów z wybranymi podmiotami w celu wypracowania modelu ich partnerstwa w projekcie.

– Zgłoszone projekty zawierają innowacyjne rozwiązania techniczne, za którymi stoją wartościowe zespoły. Ich wiedza i doświadczenie będą szczególnie cenne w pracach nad polskim samochodem elektrycznym. W toku weryfikacji wszystkich koncepcji i prowadzonych rozmów z konsorcjantami widzę także, że ElectroMobility Poland powinno wziąć na siebie dodatkowe odpowiedzialności wspierające proces i realizację postępowania, jak i finalnie stworzenie samochodu elektrycznego – zapowiada nowy prezes.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rynek energii w 2040 r.

W ciągu najbliższych 25 lat boom na odnawialne źródła zaowocuje inwestycjami w elektrownie wiatrowe ...

Mineralne zasoby antropogeni- czne mogą i powinny być wykorzystane w budownictwie infrastrukturalnym w pierwszej kolejności, przed zasobami naturalnymi.

Mineralne zasoby antropogeniczne w GOZ

Kluczowa jest symbioza górnictwa, energetyki i infrastruktury. Każdego roku w Europie górnictwo i energetyka wytwarzają ok. ...

G7 docenia ukraińskie reformy

Wielka Siódemka pozytywnie oceniła reformy w sektorze energetycznym Ukrainy. Liderzy USA, Niemiec, W. Brytanii, ...

Unijna dyrektywa uderzy w Gazprom

Już wiosną 2018 r. może zostać przyjęta nowa dyrektywa gazowa, która utrudni powstanie Nord ...

Rosjanie zhakowali amerykańskie elektrownie?

Pracujący dla obcego rządu hakerzy wdarli się do sieci co najmniej dwunastu amerykańskich elektrowni, ...

Chiny w europejskiej atomówce

Po raz pierwszy w historii Chiny dostarczyły do Europy swoje urządzenia dla energetyki jądrowej. ...