Orlen uruchamia pierwsze ładowarki

Kierowcy pojazdów elektrycznych i hybrydowych mogą już ładować swoje auta przy trasie Katowice-Warszawa. Do końca roku takich punktów powstanie kilka, a docelowo 150.

Płocki koncern uruchomił pierwsze urządzenia do ładowania samochodów osobowych na stacjach paliw działających pod logo Orlenu. Kierowcy mogą już skorzystać z tego typu usług w Siewierzu przy trasie Katowice-Warszawa. W tym roku uruchomionych zostanie jeszcze kilka punktów ładowania. Powstaną m.in. we Wrocławiu, Krakowie, na Górnym Śląsku oraz przy autostradach A2 i A4. Co ważne, początkowo będzie można z nich skorzystać bezpłatnie. Do końca I kwartału przyszłego roku grupa zapowiada oddanie do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW, zlokalizowanych na stacjach paliw w miastach i przy trasach tranzytowych. Do końca przyszłego roku ma powstać ich już 50, a docelowo 150.

– Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności. Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane – mówi cytowany w komunikacie prasowym Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Dodaje, że dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, koncern widzi efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli mu zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. – To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności – uważa Obajtek.

Stacje ładowania na stacjach Orlenu będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym. PKN Orlen dodaje, że w 150 lokalizacjach na stacjach paliw znajdą się ładowarki o mocy 50, 100 i 150 kW, które będą przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (PHEV), dając możliwość jednoczesnego ładowania do 3 pojazdów. Moc dla każdego ze stanowisk będzie dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania pojazdów, dzięki czemu możliwe będzie znaczne skrócenie jego czasu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

#RZECZoBIZNESIE: Katarzyna Guzek: Jak zabezpieczyć Polskę przez 20 stopniem zasilania?

Ostatni raport ENTSO-E, organizacji zrzeszającej operatorów sieci przesyłowych w Europie alarmuje, że Polska będzie ...

Wielka reorganizacja w Enerdze

Do 13 z 44 zmniejszy się docelowo liczba spółek zależnych w grupie Energa. Dzięki ...

Może postawmy na gaz

Rządowi stratedzy mają przed sobą spore wyzwanie – zapewnić bezpieczeństwo energetyczne, które obecnie definiuje ...

Rosneft połknie kolejnego konkurenta

Rosyjski państwowy gigant paliwowy kupi koncern Baszneft, którego reprywatyzację Kreml wymusił wcześniej na prywatnym ...

Polenergia rezygnuje z budowy farmy Grabowo

Zarząd Polenergii zrezygnował z projektu budowy farmy wiatrowej w Grabowie – podała spółka w ...

Poprawiła się jakość paliw

Inspekcja Handlowa zakwestionowała w ubiegłym roku 5,3 proc. wszystkich skontrolowanych próbek oleju napędowego i ...