Orlen uruchamia pierwsze ładowarki

Kierowcy pojazdów elektrycznych i hybrydowych mogą już ładować swoje auta przy trasie Katowice-Warszawa. Do końca roku takich punktów powstanie kilka, a docelowo 150.

Płocki koncern uruchomił pierwsze urządzenia do ładowania samochodów osobowych na stacjach paliw działających pod logo Orlenu. Kierowcy mogą już skorzystać z tego typu usług w Siewierzu przy trasie Katowice-Warszawa. W tym roku uruchomionych zostanie jeszcze kilka punktów ładowania. Powstaną m.in. we Wrocławiu, Krakowie, na Górnym Śląsku oraz przy autostradach A2 i A4. Co ważne, początkowo będzie można z nich skorzystać bezpłatnie. Do końca I kwartału przyszłego roku grupa zapowiada oddanie do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW, zlokalizowanych na stacjach paliw w miastach i przy trasach tranzytowych. Do końca przyszłego roku ma powstać ich już 50, a docelowo 150.

– Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności. Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane – mówi cytowany w komunikacie prasowym Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Dodaje, że dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, koncern widzi efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli mu zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. – To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności – uważa Obajtek.

Stacje ładowania na stacjach Orlenu będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym. PKN Orlen dodaje, że w 150 lokalizacjach na stacjach paliw znajdą się ładowarki o mocy 50, 100 i 150 kW, które będą przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (PHEV), dając możliwość jednoczesnego ładowania do 3 pojazdów. Moc dla każdego ze stanowisk będzie dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania pojazdów, dzięki czemu możliwe będzie znaczne skrócenie jego czasu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gazprom okradziony na 0,5 mld dolarów przez swoich dyrektorów

Wielki skandal w Gazpromie. W środę FSB zatrzymała 32-letniego senatora z Północnego Kaukazu. Został ...

Zbudowali maszynę do wyłapywania CO2

Szwajcarska firma Climeworks wpadła na pomysł, jak ograniczyć wzrost stężenia dwutlenku węgla w atmosferze. ...

Everything starts with a project

Creating circular economy requires cooperation between business, administration and the society. On the one ...

Analitycy: w przyszłym tygodniu dalsze podwyżki na stacjach paliw

Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym tygodniu zmierzymy się z dalszymi podwyżkami cen ...

Zielona energia już może konkurować z czarną

Rosnące ceny uprawnień do emisji CO2 windują ceny prądu, co uderza w przemysł. Ale ...

Bruksela przeciw planom Gazpromu

Komisja Europejska po raz pierwszy oficjalnie oświadczyła, że jest przeciw każdemu projektowi Gazpromu skierowanemu ...