Orlen uruchamia pierwsze ładowarki

Kierowcy pojazdów elektrycznych i hybrydowych mogą już ładować swoje auta przy trasie Katowice-Warszawa. Do końca roku takich punktów powstanie kilka, a docelowo 150.

Płocki koncern uruchomił pierwsze urządzenia do ładowania samochodów osobowych na stacjach paliw działających pod logo Orlenu. Kierowcy mogą już skorzystać z tego typu usług w Siewierzu przy trasie Katowice-Warszawa. W tym roku uruchomionych zostanie jeszcze kilka punktów ładowania. Powstaną m.in. we Wrocławiu, Krakowie, na Górnym Śląsku oraz przy autostradach A2 i A4. Co ważne, początkowo będzie można z nich skorzystać bezpłatnie. Do końca I kwartału przyszłego roku grupa zapowiada oddanie do użytku co najmniej 20 stacji szybkiego ładowania, o mocy 50 i 100 kW, zlokalizowanych na stacjach paliw w miastach i przy trasach tranzytowych. Do końca przyszłego roku ma powstać ich już 50, a docelowo 150.

– Paliwa alternatywne są jednym z najważniejszych trendów nowej mobilności. Jako największa firma paliwowa w Europie Środkowo-Wschodniej musimy dobrze przygotować się na wyzwania z tym związane – mówi cytowany w komunikacie prasowym Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen. Dodaje, że dziś, po okresie wymagających przygotowań i współpracy z wieloma podmiotami, koncern widzi efekty projektu inwestycyjnego, który pozwoli mu zająć bardzo silną pozycję w tym segmencie rynku. – To ważny krok, szczególnie biorąc pod uwagę, że jesteśmy jednym z największych wytwórców energii elektrycznej w Polsce, a nasze produkty petrochemiczne rozwijamy również z myślą o elektromobilności – uważa Obajtek.

Stacje ładowania na stacjach Orlenu będą obsługiwać wszystkie typy pojazdów elektrycznych oferowane na rynku europejskim i zostaną wyposażone w dwa złącza do ładowania pojazdu prądem stałym, z wtyczką CHAdeMO oraz CCS, a także w złącze Typ 2 do ładowania pojazdu prądem przemiennym. PKN Orlen dodaje, że w 150 lokalizacjach na stacjach paliw znajdą się ładowarki o mocy 50, 100 i 150 kW, które będą przeznaczone zarówno do pojazdów elektrycznych (EV), jak i hybrydowych (PHEV), dając możliwość jednoczesnego ładowania do 3 pojazdów. Moc dla każdego ze stanowisk będzie dynamicznie przydzielana przez sterownik stacji w trakcie ładowania pojazdów, dzięki czemu możliwe będzie znaczne skrócenie jego czasu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Woźniak stanął na czele PGNiG

Rada nadzorcza spółki delegowała do pełnienia obowiązków prezesa gazowniczego koncernu byłego ministra gospodarki. Wcześniej ...

„Wiedomosti”: bez reform i droższej ropy Rosję czeka 15 lat zastoju

Rosję czeka 15 lat zastoju, jeśli nie będzie przeprowadzać reform i nie wzrosną ceny ...

Redukcja emisji i poprawa efektywności następują dzięki inwestycjom w całym sektorze – mówili paneliści

Transformacja energetyki wymaga inwestycji

Polskie społeczeństwo nie jest przygotowane na ponoszenie wysokich kosztów OZE. Transformacja energetyki w stronę ...

PGNiG kupił kolejny ładunek LNG

Centrica LNG Company Limited dostarczy na podstawie umowy spotowej prawie około 65 tys. ton ...

Ceny ropy bardzo silnie rosną

Ceny ropy naftowej na giełdzie paliw w Nowym Jorku bardzo silnie rosną – o ...

Sukcesywna transformacja

Konflikt interesów między elektrowniami węglowymi a odnawialnymi źródłami energii jest pozorny. Efektywna transformacja potrzebuje ...