Gazprom ucieka do Turcji. Wielka przeprowadzka rosyjskich firm

Rosyjskie firmy objęte sankcjami uciekają z terenu Unii pod turecką jurysdykcję. Wiadomo, że 43 rosyjskie spółki, w tym Gazprom, a także oligarchowie, przeniosą swoje siedziby do Stambułu. Proces ten rozpocznie się w lipcu. W Turcji chcą też szukać ochrony przed sankcjami rosyjskie linie lotnicze.

Publikacja: 10.06.2022 15:44

Gazprom ucieka do Turcji. Wielka przeprowadzka rosyjskich firm

Foto: Bloomberg

Do Turcji przyjechała rosyjska delegacja, aby omówić wstępne warunki przenoszenia biur rosyjskich firm z terenu Unii, informuje agencja Unian za tureckimi mediami.

Także rosyjskie linie lotnicze mogą „ukryć się” w Turcji przed sankcjami, dowiedziała się agencja Bloomberg. Dzięki temu linie będą mogły serwisować zawłaszczone od zachodnich leasingodawców samoloty. Przedstawiciele linii lotniczych próbują też negocjować w Turcji leasing samolotów.

Linie Azur Air, które współpracują z liniami Anex i Nordwind, chociaż mają siedzibę w Federacji Rosyjskiej, są prowadzone przez tureckich biznesmenów. W związku z tym Anex może zostać zakwaterowany w Antalyi. Trwają negocjacje z Dubai Aerospace Enterprise, Aviation Capital Group, AerCap Holdings i Boeing Capital Corp.

Czytaj więcej

Rosyjski następca McDonald’s ujawnił logo, które zastąpi złote łuki w Rosji

Unia Europejska i Stany Zjednoczone nałożyły sankcje, które zakazują serwisowania i dostaw części zamiennych do samolotów Airbusa i Boeinga zawłaszczonych przez rosyjskie linie lotnicze. Do sankcji dołączył producent regionalnych samolotów pasażerskich Embraer z Brazylii.

Obecnie 90 proc. rosyjskiej floty cywilnej składa się z samolotów produkcji zachodniej. Sankcje mogą doprowadzić w nadchodzących miesiącach do prawie całkowitego wstrzymania połączeń lotniczych Rosji ze światem zewnętrznym.

Do Turcji przyjechała rosyjska delegacja, aby omówić wstępne warunki przenoszenia biur rosyjskich firm z terenu Unii, informuje agencja Unian za tureckimi mediami.

Także rosyjskie linie lotnicze mogą „ukryć się” w Turcji przed sankcjami, dowiedziała się agencja Bloomberg. Dzięki temu linie będą mogły serwisować zawłaszczone od zachodnich leasingodawców samoloty. Przedstawiciele linii lotniczych próbują też negocjować w Turcji leasing samolotów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gaz
Rosną możliwości importu LPG z innych kierunków niż Rosja. Będą wyższe ceny
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Gaz
Gazprom może stracić Chiny. Groźny konkurent po sąsiedzku
Gaz
Transformacja z gazowym wspomaganiem
Gaz
Strach przed sankcjami USA trzyma rosyjski LNG w Arktyce
Gaz
Jak nie wpuścić rosyjskiego LNG do Unii? Belgia i Holandia mają pomysł