Jak twierdzi mecenas Kamil Jankielewicz z kancelarii Allen&Overy, najbardziej istotna modyfikacja dotyczy ostatniego artykułu projektu. Mówi on o tym, że przepisy wprowadzające nowy system wsparcia zaczną obowiązywać od pierwszego dnia miesiąca po upływie dwunastu miesięcy od daty pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej zatwierdzającej system wsparcia jako zgodny z przepisami o pomocy publicznej. - Powinno to dać znacznie więcej właścicielom zaawansowanych projektów na rozpoczęcie i zakończenie ich budowy oraz rozpoczęcie wytwarzania energii elektrycznej tak by móc skorzystać ze zmodyfikowanego systemu zielonych certyfikatów – argumentuje Jankielewicz.
Z projektu zniknęły też przepisy wyłączające możliwość uzyskania świadectw pochodzenia w przypadku sprzedaży energii elektrycznej po cenie przekraczającej 105 proc. ceny gwarantowanej oraz wymagające sprzedaży określonej ilości świadectw w obrocie giełdowym.
Kształt systemu aukcyjnego przypomina ten z projektu listopadowego, jednakże przewiduje waloryzację ceny ustalonej w wyniku aukcji zgodnie z rocznym wskaźnikiem inflacji konsumenckiej.
Kolejna istotna zmiana dotyczy definicji dedykowanej instalacji współspalania, która teraz ma obejmować jedynie jednostki wybudowane do 30 czerwca 2014 r. posiadające oddzielne linie technologiczne do przerobu i transportu biomasy (biogazu, biogazu rolniczego lub biopłynu) oraz paliw kopalnych, co powinno skutkować ograniczeniem liczby jednostek, które będą mogły skorzystać ze specjalnych przywilejów przewidzianych w projekcie.
Jednocześnie projekt przewiduje, że łączna wartość wsparcia na jego podstawie i innych form pomocy publicznej, nie będzie mogła przekroczyć wartości energii elektrycznej wytworzonej przez jednostkę obliczonej jako różnica pomiędzy odpowiednią dla danej technologii ceną referencyjną a średnią ceną rynkową ogłaszaną przez Prezesa URE. Oznacza to, że w przypadku wystąpienia takiego przekroczenia wartość pomocy publicznej będzie musiała ulec stosownemu zmniejszeniu.