Kolejne zerwane podmorskie kable na Bałtyku. Finowie zatrzymali statek

Władze fińskie przejęły statek przewożący rosyjską ropę naftową na Morzu Bałtyckim, podejrzewając, że spowodował on zerwanie podmorskiego kabla energetycznego łączącego Finlandię i Estonię, a także uszkodził lub zerwał cztery linie internetowe – informuje Reuters.

Publikacja: 27.12.2024 07:24

Statek fińskiej straży granicznej Turva i tankowiec Eagle S na morzu w pobliżu Porkkalanniemi

Statek fińskiej straży granicznej Turva i tankowiec Eagle S na morzu w pobliżu Porkkalanniemi

Foto: AFP

Statek zarejestrowany na Wyspach Cooka, nazwany przez władze Eagle S, został przejęty przez załogę fińskiej straży przybrzeżnej, która przejęła dowodzenie i doprowadziła statek na wody fińskie, poinformował urzędnik straży przybrzeżnej na konferencji prasowej.

„Z naszej strony badamy poważny sabotaż” — powiedział Robin Lardot, dyrektor Fińskiego Narodowego Biura Śledczego. „Według naszej wiedzy, kotwica statku, który jest przedmiotem śledztwa, spowodowała uszkodzenie” — dodał. Fińska służba celna poinformowała, że przejęła ładunek statku i że uważa się, że Eagle S należy do rosyjskiej tak zwanej floty cieni starzejących się tankowców, które próbują uniknąć sankcji na sprzedaż rosyjskiej ropy.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Energetyka Zawodowa
W Rafako zgasili światło. Byli pracownicy liczą, że uda się je jeszcze zapalić
Energetyka Zawodowa
Unijny pakiet dla przemysłu nie da niższych cen energii
Energetyka Zawodowa
Joanna Kępczyńska, E.ON Polska: Kryzys energetyczny nie może się powtórzyć
Energetyka Zawodowa
Grupa Orlen pozyskała miliardy na rozwój sieci energetycznej
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Energetyka Zawodowa
Ratowanie Rafako trudniejsze, ale nadal możliwe
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”