Reklama

Jak zaradzić problemom z dostępem mocy do produkcji prądu?

Z naszych analiz wynika, że pewność dostaw energii w kolejnych latach może być zachowana, ale potrzebujemy działań, które zmniejszą ryzyka. A tych jest sporo – mówi dr Artur Kopijkowski-Gożuch, dyrektor Narodowego Centrum Analiz Energetycznych.

Publikacja: 20.11.2024 05:50

Dr Artur Kopijkowski-Gożuch, dyrektor Narodowego Centrum Analiz Energetycznych. Polskie Sieci Elektr

Dr Artur Kopijkowski-Gożuch, dyrektor Narodowego Centrum Analiz Energetycznych. Polskie Sieci Elektroenergetyczne

Foto: PSE

Od kiedy działa Narodowe Centrum Analiz Energetycznych (NCAE)?

Podstawą działalności naszego Centrum była nowelizacja ustawy prawo energetyczne w marcu 2022 r. Ośrodek jest ulokowany przy Polskich Sieciach Elektroenergetycznych (PSE), ale w zespole są też także eksperci innych operatorów systemów przesyłowych: gazowego (Gaz-System) i naftowego (PERN). Działamy z pomocą doraźnych zespołów roboczych, zajmujących się konkretnymi problemami i analizami. Bazujemy na zasobach i kompetencjach trzech operatorów, ale korzystamy także z wiedzy i umiejętności innych instytucji. Współpracujemy bezpośrednio z Narodowym Centrum Badań Jądrowych w Świerku czy PSE Innowacje, czyli spółką córką PSE, która zajmuje się m.in. tworzeniem rozwiązań informatycznych.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Energetyka Zawodowa
Nowy układ w energetyce nie zmniejszy napięć w rządzie
Energetyka Zawodowa
Rekonstrukcja rządu umebluje na nowo energetykę i nadzór nad spółkami
Energetyka Zawodowa
Jest nowa prezes Urzędu Regulacji Energetyki. Była faworytką
Energetyka Zawodowa
MAP odpiera zarzuty PiS i wskazuje na rosnące akcje spółek
Energetyka Zawodowa
OZE pokonało węgiel w czerwcu? Wyjaśniamy różnice w danych
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama