Reklama

Koniec z mrożeniem cen energii? Prezes URE uważa, że to uzasadnione

Widać przestrzeń do tego, by państwo wychodziło z działań interwencyjnych na rynku energii i żeby pozwoliło działać rynkowi – stwierdził prezes Urzędu Regulacji Energetyki Rafał Gawin. Wskazał, że rynkowe ceny energii bywają już bardzo konkurencyjne.

Publikacja: 04.11.2024 19:41

Blok 910 MW w Jaworznie w tym tygodniu został zsynchronizowany z krajową siecią elektro- -energetycz

Blok 910 MW w Jaworznie w tym tygodniu został zsynchronizowany z krajową siecią elektro- -energetyczną

Foto: shutterstock

Jak podkreślał prezes URE, mechanizm interwencyjny powinien mieć określony zakres czasu, w którym funkcjonuje. – Ceny regulowane, które są w taryfach, niekoniecznie muszą być odpowiednio niskie. Na rynku można rzeczywiście znaleźć bardzo konkurencyjne oferty – stwierdził Gawin podczas Ogólnopolskiego Szczytu Energetycznego. Zdaniem prezesa URE gospodarka i duzi odbiorcy przemysłowi nie potrzebują cen ujemnych czy zmiennych energii.

- Mam takie głębokie przekonanie, że powinniśmy szukać takich rozwiązań, takiej elastyczności systemu, która zagospodaruje nadwyżki energii tej niedrogiej, po to, żeby to też działało na rzecz gospodarki. To (...) pozwoli bardziej ustabilizować ceny energii. Spowodować, że staną się one bardziej przewidywalne. Patrząc w przyszłość szukałbym właśnie tych mechanizmów elastyczności – dodał Gawin.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Ceny Energii
Tańsze energia i gaz? Ministerstwo Energii wraca z tzw. obligiem giełdowym
Ceny Energii
Jest szansa na utrzymanie cen energii w ryzach bez mrożenia
Ceny Energii
Więcej OZE, a mniej węgla. To recepta rządu na spadek cen energii. Znamy strategię
Ceny Energii
Mrożenie cen prądu. Spóźnialskich firm jest więcej niż sądzono
Ceny Energii
Polacy narażeni na skoki cen prądu w ciągu dnia? Wyjaśniamy
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama