Azoty otworzyły nowy zakład w Policach. Koszt budowy przekroczył 7 mld zł

Na oddanych do użytku instalacjach grupa Azoty będzie wytwarzać propylen i polipropylen. Dzięki temu Polska znacząco zwiększy moce wytwórcze w branży tworzyw i zmniejszy deficyt handlowy w tym obszarze.

Publikacja: 22.06.2023 15:24

Premier Mateusz Morawiecki i prezes zarządu Grupy Azoty Tomasz Hinc podczas uroczystości z okazji ro

Premier Mateusz Morawiecki i prezes zarządu Grupy Azoty Tomasz Hinc podczas uroczystości z okazji rozpoczęcia produkcji polipropylenu w nowej fabryce Grupy Azoty - Polimery Police

Foto: PAP/Marcin Bielecki

Grupa kapitałowa Azoty, w ramach projektu „Polimery Police”, oficjalnie uruchomiła dziś nowy zakład produkcji propylenu i polipropylenu. Inwestycje zrealizowano kosztem ponad 7,2 mld zł. Jak przekonuje spółka, powstały zakład jest największym tego typu pod względem mocy wytwórczych w Europie Środkowo-Wschodniej. Jego roczne zdolności wynoszą 429 tys. ton propylenu i 437 tys. ton polipropylenu.

Polipropylen, który jest wytwarzany z propylenu, będzie oferowany pod marką Gryfilen. To docelowo portfel ponad 30 produktów. Wykorzystywane są m.in. w przemyśle samochodowym, opakowaniowym i branży AGD. Atutem polipropylenu jest także to, że jest tworzywem, które bardzo łatwo i w pełni można poddać recyklingowi, przez co wpisuje się w europejskie założenia gospodarki obiegu zamkniętego. Sprzedaż Gryfilenu w Europie ma się rozpocząć w sierpniu.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Surowce i Paliwa
Rosyjski eksport nie istnieje bez kopalin. Jest najniższy od siedmiu lat
Surowce i Paliwa
Orlen wypłaci rekordową dywidendę i zwiększy wartość inwestycji
Surowce i Paliwa
Krzysztof Galos, główny geolog kraju: W Polsce nie ma złóż metali ziem rzadkich
Surowce i Paliwa
Umowa Zełenski-Trump: ukraińskie media publikują cały dokument
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Surowce i Paliwa
Nie będzie na razie kobaltu z Konga, bo jest zbyt tani