Dwa modele Solbus Solcity zasilane gazem LNG zostaną udostępnione pasażerom komunikacji miejskiej m.in. w Toruniu, Gdyni, Olsztynie, Warszawie i Katowicach.
Uczestnikami programu są: firma Gazprom Germania - zapewniająca dostawy LNG, Solbus - jako producent najnowocześniejszych autobusów miejskich napędzanych LNG oraz miejskie zarządy transportu miejskiego. Projekt ma pokazać zalety gazu ziemnego jako ekonomicznego i przyjaznego środowisku paliwa silnikowego.
Gazprom tłumaczy, że ideą programu jest "stworzenie podstaw efektywnego modelu współpracy wszystkich stron w przyszłości".
Skroplony gaz ziemny może być stosowany jako paliwo silnikowe i jest równie ekologiczny, jak gaz ziemny w postaci sprężonej CNG (Compressed Natural Gas). Obecnie gaz CNG jest alternatywą dla tradycyjnych paliw, a jego zaletami są niska cena oraz mniejsza o 25 proc. emisja dwutlenku węgla.
"Gazprom dokonuje wielu inwestycji w infrastrukturę paliwową, które w przyszłości pozwolą pojazdom napędzanym gazem CNG oraz LNG stać się częścią europejskiego systemu transportowego" - czytamy w komunikacie koncernu.