W polskie łupki wierzą już tylko polskie firmy

Przegląd najciekawszych newsy z branży energetycznej.

Publikacja: 01.10.2014 10:56

::"Puls Biznesu": Energetyczny magnes telekomów.

Orange rozpoczął testy sprzedaży energii, T-Mobile wprowadzi taką usługę, Polkomtel już to robi. O zarobek trudno, ale cel jest inny.

(wydanie płatne)

::"Puls Biznesu": Norwegia zamieni walutę z ropy na korony.

140,9 mld NOK - taką kwotę wpływów z ropy wykorzysta rząd Norwegii na potrzeby budżetu - poinformował bank centralny Norwegii. To pierwszy taki przypadek w Historii tego kraju.

(wydanie płatne)

::"Dziennik Gazeta Prawna": W polskie łupki wierzą już tylko polskie firmy.

We wrześniu w Polsce obowiązywało już tylko 68 koncesji na poszukiwanie gazu łupkowego. To o 37 mniej niż rok wcześniej. Inaczej mówiąc, w ciągu ostatnich 12 miesięcy wygaszono więcej niż co trzecią tego typu koncesję. Chociaż funkcjonujących koncesji łupkowych zaczęło ubywać już w minionym roku, to dopiero w tym zjawisko wyraźnie przybrało na sile. W całym 2013 r. liczba aktywnych koncesji zmniejszyła się o 19,

a w okresie od stycznia do sierpnia 2014 r. – już o 26.

::"Dziennik Gazeta Prawna":

Jesteśmy skazani na węgiel, ale nie na dopłaty. Górnictwo to w Polsce branża strategiczna: na węglu opiera się cała energetyka. Ponad połowa rocznie wydobywanego węgla kamiennego i prawie całe krajowe wydobycie brunatnego trafia do polskich elektrowni, elektrociepłowni i ciepłowni.

::"Puls Biznesu": Energetyczny magnes telekomów.

Orange rozpoczął testy sprzedaży energii, T-Mobile wprowadzi taką usługę, Polkomtel już to robi. O zarobek trudno, ale cel jest inny.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Energetyka
Bezpieczeństwo energetyczne w dobie transformacji. Debata na EKG
Energetyka
Rząd znalazł sposób, aby odratować Rafako. Są inwestorzy
Energetyka
Jak dostać dofinansowanie do fotowoltaiki? W tych programach nabór wniosków trwa
Energetyka
Co trzecia gmina chce uczestniczyć w programie „Czyste Powietrze”
Energetyka
Polska znów więcej eksportuje prądu niż importuje. W wietrze duży spadek produkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem