Reklama

PGNiG Obrót Detaliczny rośnie w siłę

Polski rynek energii ma to do siebie, że może się na nim wydarzyć prawie wszystko. Kiedy w 2013 roku wprowadzano nowelizację prawa energetycznego, wiele osób zwracało uwagę na to, że zawarty w nim poziom obliga gazowego jest za wysoki.

Publikacja: 18.01.2016 09:05

PGNiG Obrót Detaliczny rośnie w siłę

Foto: materiały prasowe

Przeniesione metodą "kopiuj-wklej" parametry z rynku energii elektrycznej (docelowe 55% obowiązkowej sprzedaży giełdowej) uważa się do dziś za niemożliwe do spełnienia w polskich warunkach, a do tego uderzające w pierwszej kolejności w największe przedsiębiorstwo gospodarki, czyli Polskie Górnictwo Węglowe i Gazownictwo. Chcąc dostosować się do sytuacji, PGNiG w odruchu samoobrony powołał spółkę córkę, czyli PGNiG Obrót Detaliczny, która miała kupować gaz na giełdzie po to, żeby dostarczać go odbiorcom indywidualnym. Spółka matka tłumaczyła wtedy, że decyzja ta ma na celu zwiększenie wolumenu sprzedaży na Towarowej Giełdzie Energii i pobudzenie rynku. Wielu mówiło wtedy z przekąsem, że w ten sposób PGNiG handluje samo ze sobą, bo przecież nadal pozostaje monopolistą w zakresie dostaw "błękitnego surowca". Wielu mniejszych, bardziej elastycznych dostawców pokładało jednak wielkie nadzieje w postępującej liberalizacji. Zaczęły zresztą odnosić pierwsze sukcesy i odbierać klientów państwowemu gigantowi.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama