Inwestycja w spółkę prowadzącą biznes na południowym wschodzie Stanów Zjednoczonych, w Teksasie, Nowym Jorku oraz na wschodnim wybrzeżu Kanady, jest największą dokonaną przez Alimentation Couche-Tard (ACT) i kolejnym krokiem w ekspansji Kanadyjczyków, którzy w 2012 r. kupili obecny także w Polsce Statoil Fuel & Retail ASA za 2,8 mld dol. Couche-Tard po francusku oznacza sowę.
– Dla nas jest to doskonała okazja do umocnienia się na rynku w USA i do wsparcia rozwoju całej firmy – tłumaczył podczas konferencji prasowej w Dallas Brian Hannash, dyrektor generalny Couche-Tard.
Jego zdaniem Teksas jest dzisiaj najszybciej rosnącym rynkiem w USA i doskonale rokuje na przyszłość. Cała transakcja ma zostać zamknięta na początku 2017 roku.
Jednocześnie firma pozbędzie się niektórych stacji w Kanadzie. Sprzeda je Parkland Fuel za 750 mln dol. Ostatecznie to, ile placówek handlowych zmieni właściciela, zależy od decyzji Kanadyjskiego Biura ds. Konkurencji.
– Akcja rebrandingu stacji w Polsce ze Statoil na Circle K rozpocznie się na początku 2017 roku od centralnej części kraju – mówi „Rzeczpospolitej" Krystyna Antoniewicz-Sas, rzeczniczka Circle K w Polsce.