KOV: udane testy nowego odwiertu

Kulczyk Oil Ventures przeprowadziła udane testy odwiertu M-20 na koncesji Makiejewskoje, w wyniku których uzyskano przepływ na poziomie 150 tys. m. sześc. gazu dziennie

Publikacja: 03.09.2012 13:28

KOV: udane testy nowego odwiertu

Foto: Kulczyk Oil Ventures

M-20 to trzeci odwiert KOV na tej koncesji i po M-19 i M-21 kolejny, który osiągnął bardzo dobre wyniki. Celem prac było dalsze rozpoznanie oraz eksploatacja bardzo obiecującej gazonośnej strefy R8, odkrytej przy realizacji pierwszego odwiertu na polu Makiejewskoje, z której produkcję rozpoczęto już w lipcu 2011 r.

M-20 został ukończony na początku sierpnia br. osiągając głębokość całkowitą 2 000 m. W testach uzyskał przepływ na poziomie 150 tys. m

3

gazu dziennie. Zarząd spółki ma nadzieję, że M-20 zostanie podłączony do urządzeń produkcyjnych jeszcze w czwartym kwartale.

Cały czas trwają też prace nad najgłębszym dotychczas odwiertem spółki na Ukrainie - Makiejowskoje-16, który osiągnął już głębokość 1 925 metrów.

KOV planuje też, że jeszcze w tym roku rozpoczną się prace przy NM-2 na licencji Północne Makiejewskoje. Średnia produkcja z ukraińskich koncesji spółki wyniosła w sierpniu blisko 650 tys. m

3

gazu dziennie.

M-20 to trzeci odwiert KOV na tej koncesji i po M-19 i M-21 kolejny, który osiągnął bardzo dobre wyniki. Celem prac było dalsze rozpoznanie oraz eksploatacja bardzo obiecującej gazonośnej strefy R8, odkrytej przy realizacji pierwszego odwiertu na polu Makiejewskoje, z której produkcję rozpoczęto już w lipcu 2011 r.

M-20 został ukończony na początku sierpnia br. osiągając głębokość całkowitą 2 000 m. W testach uzyskał przepływ na poziomie 150 tys. m

Energetyka
Energetyka trafia w ręce PSL, zaś były prezes URE może doradzać premierowi
Energetyka
Przyszły rząd odkrywa karty w energetyce
Energetyka
Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” najlepszym dziennikarzem w branży energetycznej
Energetyka
Niemieckie domy czeka rewolucja. Rząd w Berlinie decyduje się na radykalny zakaz
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Energetyka
Famur o próbie wrogiego przejęcia: Rosyjska firma skazana na straty, kazachska nie