Reklama
Rozwiń
Reklama

Ropa potaniała o 40 proc., paliwa – znacznie mniej

Ubiegły rok był drugim z rzędu, w którym ceny kluczowych dla polskiej gospodarki produktów były wyjątkowo niskie.

Aktualizacja: 30.12.2015 20:33 Publikacja: 30.12.2015 20:00

W 2015 r. najmniej za paliwa płaciliśmy w grudniu.

Foto: Rzeczpospolita

Jednym z kluczowych zjawisk 2015 r., zarówno w gospodarce polskiej, jak i wielu innych państw, były spadki cen ropy i paliw płynnych produkowanych na bazie tego surowca. W ciągu roku ropa typu Brent, czyli wydobywana spod dna Morza Północnego, staniała o około 40 proc. Obecny kurs oscyluje w pobliżu 37 dol.

Taniały również paliwa. Ze względu na obowiązujące w Polsce podatki, zniżki cen benzyn i oleju napędowego były jednak w naszym kraju znacznie słabsze niż kursu ropy. Z danych e-petrol.pl wynika, że rok temu płaciliśmy średnio po 4,59 zł za litr oleju napędowego i benzyny Pb95. Do dziś staniały one odpowiednio o 11,8 proc. oraz 9,2 proc. Na niektórych stacjach paliw można jednak kupić olej napędowy poniżej 3,9 zł. Dla porównania, obecna średnia jego cena to 4,05 zł.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Energetyka
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Energetyka
Premier powołał na stanowisko nową prezes Urzędu Regulacji Energetyki
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama