Aktualizacja: 04.03.2025 00:48 Publikacja: 22.08.2024 11:52
Foto: materiały prasowe
Należąca do PKN Orlen rafineria w Litvinovie w Czechach wstrzymała produkcję po znalezieniu niewybuchu bomby lotniczej z czasów II wojny światowej. Z zakładów ewakuowano ponad 500 osób. Wstrzymano ruch na drodze z Mostu do Litvinova, transport miejski oraz kolejowy.
"Rafineria jest obecnie w fazie wygaszania. Restart Litvinova zakładamy wstępnie na początek września" - powiedziała wiceprezes Bartoś.
Byli już pracownicy Rafako, którzy z ostatnim dniem lutego pożegnali zakład pracy, mają jednak nadzieje, że wrócą, jeśli tylko model stworzenia nowego podmiotu na bazie dawnego Rafako zmaterializuje się. W tym celu część pracowników podpisała specjalną listę, w której deklarują, że mogą wrócić do zakładu w Raciborzu.
Założenia Czystego Ładu Przemysłowego mają pozwolić na obniżenie cen energii i wzrost konkurencyjności przemysłu, ale zdaniem branży i ekspertów są na to niewielkie szanse.
Mam nadzieję, że to już ostatnie miesiące ingerowania w rynek energetyczny i wkrótce powrócimy do wolnych cen oraz konkurujących ze sobą firm – mówi Joanna Kępczyńska, członkini zarządu E.ON Polska ds. finansowych.
W ramach KPO należąca do koncernu firma Energa Operator otrzymała 7,66 mld zł pożyczki na rozwój inteligentnych sieci elektroenergetycznych. Za te pieniądze możliwe będzie m.in. przyłączenie do sieci 9 GW mocy z odnawialnych źródeł.
Regulacje wywierają coraz większą presję na biznes, by działał w sposób bardziej zrównoważony. Jednak rośnie też opór firm wobec tych wymagań, tym bardziej że wiele z nich oznacza duży wysiłek i spore koszty ekonomiczne i społeczne.
Raciborska spółka ma coraz mniej czasu na ratunek. Nieoficjalnie słyszymy, że pomysł jest, jak i chęci zainteresowanych stron. Najmniej zdecydowany jest – z tego, co słyszymy – rząd.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Sytuacja na rynku pracy sprawia, że organizacje już nie tylko działają na rzecz przyciągnięcia nowych talentów, ale też ukierunkowują swoje działania na rozwój obecnych pracowników.
Czy istnieje sposób, by zapanować nad wydatkami i jednocześnie uprościć procesy związane z użytkowaniem pojazdów? Volkswagen Financial Services proponuje wynajem długoterminowy – rozwiązanie, które zapewnia przewidywalność kosztów i pełne wsparcie w obsłudze floty.
Orlen aktywnie współpracuje z nauką, inwestując w innowacje technologiczne i badania w obszarze energetyki, chemii oraz ochrony środowiska.
Różnorodność pozwala nam patrzeć na codzienną pracę z różnych perspektyw. Tworzy się wartość dodana, możliwość codziennej burzy mózgów i konfrontowania różnych punktów widzenia – mówi Agata Dziuba, starsza kierowniczka ds. HR w Amazon.
Pierwsze dwa miesiące 2025 roku jako Nextbike już za nami. Za nami także pierwsze przetargi, operacyjne wyzwania, branżowe dyskusje oraz plany na nadchodzące tygodnie – a wraz z nimi cenne spostrzeżenia na przyszłość. Choć trendy na 2025 rok stały się codziennością, my postanowiliśmy spojrzeć dalej i spróbować przewidzieć, jak będzie kształtować się sektor mikromobilności w 2030 roku.
Jako jeden z liderów branży czujemy się zobowiązani do wyznaczania standardów i podejmowania ambitnych zobowiązań. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie zerowej emisji netto w całym łańcuchu dostaw do 2040 roku – mówi Dagmara Piasecka-Ramos, prezes PepsiCo w Polsce.
Największy na świecie producent chipów, TSMC, chce zainwestować co najmniej 100 miliardów dolarów w rozwój amerykańskich fabryk mikroprocesorów. To efekt nacisków Trumpa na Tajwańczyków, by zwiększyli produkcję na Stanach.
Razem z norweskim Equinorem, jedną z największych europejskich firm energetycznych, Orlen zbuduje kompetencje dotyczące wykorzystania technologii wychwytana i magazynowania Co2. Ma to pozwolić zmniejszyć emisyjność polskiej gospodarki.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas