PGNiG zwiększy dostawy CNG

123RF

Koncern będzie sprzedawał coraz więcej sprężonego gazu do MPK w Rzeszowie. To rezultat wzrostu liczby autobusów zasilanych tym paliwem.

PGNiG Obrót Detaliczny, firma zależna od Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa, podpisała aneks do bezterminowej umowy na dostawy CNG (sprężony gaz ziemny) dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Rzeszowie. Stolica Podkarpacia potrzebuje więcej surowca, gdyż w ciągu trzech lat większość tamtejszych autobusów miejskich będzie napędzana błękitnym paliwem. Dzięki aneksowi zostaną zwiększone dostawy z obecnych 2,2 mln m sześc. do nawet 3,2 mln m sześc. CNG rocznie. Z kolei za dwa lata mogą zwyżkować do prawie 4,5 mln m sześc. rocznie.

– Podpisanie aneksu to efekt nowego podejścia do biznesu paliwowego w PGNiG OD. Każda nasza oferta jest dostosowana do potrzeb konkretnego klienta – twierdzi cytowany w komunikacie prasowym Henryk Mucha, prezes PGNiG OD. Dodaje, że firma oferuje nie tylko dostawy gazu od wiarygodnego dostawcy, ale także doradza w zakresie optymalnej organizacji procesu tankowania autobusów, czy pozyskania środków finansowych na rozwój floty ekologicznych pojazdów. – Zapewniamy również fachowe doradztwo w zarządzaniu całą infrastrukturą – informuje Mucha.

Aneks ma pozwolić firmie MPK w Rzeszowie na zaspokojenie rosnących potrzeb na ekologiczne paliwo. Podmiot ten jest największym przedsiębiorstwem świadczącym usługi przewozu pasażerskiego w stolicy Podkarpacia. MPK w Rzeszowie chce w ciągu trzech lat powiększyć liczbę autobusów napędzanych CNG z obecnych 69 do 110 pojazdów. Tym samym przedsiębiorstwo stanie się największym w Polsce odbiorcą CNG.

– Dzięki tej umowie uzyskujemy gwarancję ekonomicznej opłacalności eksploatacji nowoczesnych i ekologicznych autobusów, które z pewnością wpłyną na dalszą poprawę jakości usługi świadczonej mieszkańcom Rzeszowa – uważa Marek Filip, prezes MPK w Rzeszowie.

Zapowiadana przez Ministerstwo Finansów zerowa stawka akcyzowa na gaz CNG od 1 stycznia przyszłego roku może sprawić, że paliwo to stanie się niebawem jeszcze bardziej atrakcyjną propozycją dla sektora komunikacyjnego i komunalnego. – Silniki napędzane CNG to sprawdzona technologia od lat stosowana w wielu krajach. Powody są oczywiste. Gaz jest tańszy od oleju napędowego i benzyny, ale przede wszystkim pozwala znacznie ograniczyć emisję zanieczyszczeń z transportu, zwłaszcza w postaci tlenków azotu i cząstek stałych – wyjaśnia Mucha.

Autobusy napędzane CNG dostarczanym przez PGNiG OD jeżdżą już w kilkunastu miastach Polski. W tym roku spółka podpisała umowy na dostawy tego paliwa również z MPK Tarnów i PKM Tychy. Firma prowadzi rozmowy z kolejnymi przedsiębiorstwami komunikacji miejskiej oraz firmami komunalnymi.

Mogą Ci się również spodobać

Zmiana w radzie nadzorczej Unipetrolu

Bogdan Dzudzewicz, członek rady nadzorczej Unipetrolu, czeskiej spółki zależnej PKN Orlen, złożył rezygnację z ...

Lotos zainwestuje w Wielkiej Brytanii

Koncern założył firmę, której celem jest poszukiwanie i eksploatacja złóż ropy i gazu na ...

Prąd, gaz i łzy polskich przedsiębiorców

Biznes od stycznia zapłaci dużo więcej za energię i paliwa. Niektóre branże czeka dramat. ...

Total napędzi kontenerowce gazem

Francuski koncern Total podpisał rekordowy kontrakt na zaopatrzenie wielkich kontenerowców w gaz skroplony. Surowiec ...

Rosja straci europejskie dominium

Unia może zmienić swoje dotychczasowe stosunki z Rosją w sferze energetyki, postanowiła Rada Europejska. ...

Rosja: Orlen wśród największych importerów ropy

Polski koncern znalazł się na ósmej pozycji wśród dwudziestu światowych firm, które importują najwięcej ...