Badanie MIT i BCG wśród firm na temat zmian klimatu

Surowce. Niewielu menedżerów międzynarodowych firm ocenia, że kwestie zmian klimatu są ważnym czynnikiem wpływającym na rozwój biznesu – wynika ze światowego badania MIT i BCG.

Publikacja: 12.11.2013 10:28

Badanie MIT i BCG wśród firm na temat zmian klimatu

Foto: Bloomberg

Renomowana amerykańska uczelnia techniczna Massachusetts Institute of Technology oraz firma doradcza Boston Consulting Group przeprowadziły ankietę wśród ponad 1800 menedżerów z różnych gałęzi biznesu na całym świecie.

W połowie 2013 r. podzielili się oni swoimi poglądami na to, w jaki sposób idea zrównoważonego biznesu, w tym przeciwdziałanie zmianom klimatu, wpływa na strategie ich przedsiębiorstw.

Badanie wskazało przede wszystkim, że zmiany klimatu nie są istotną czy pilną kwestią dla większości firm. Tylko jedna trzecia menedżerów uważa, że ich przedsiębiorstwa są przygotowane na skutki ocieplenia się atmosfery.

Na pytanie: „jak istotną kwestią są zmiany klimatu dla zarządzanej przez ciebie firmy", ponad połowa menedżerów odpowiedziała, że są całkowicie nieważne lub tylko w minimalnym stopniu. Za to wśród firm, które uważają sprawy ochrony środowiska za istotne, dominują firmy pracujące nad zrównoważonym wzrostem, np. poprzez zarządzanie odpadami lub zwiększaniem efektywności energetycznej.

Raport z ankiety pokazuje również, że im poważniej zarząd podchodzi do zmian klimatu, tym bardziej firma modyfikuje strategię rozwoju i model biznesowy, by dbać o zrównoważony rozwój.

Co wyniki tego badania oznaczają dla Polski? Przy okazji rozpoczętego 11 listopada szczytu klimatycznego ONZ w Warszawie mogą stać się dowodem na to, że polskie firmy pod względem podejścia do ochrony środowiska nie wyróżniają się zbyt mocno na tle konkurentów z innych państw. W Polsce zarówno rząd, jak i szefowie np. firm energetycznych wskazują, że troska o ograniczanie emisji powinna iść w parze z wspieraniem rozwoju gospodarczego. Te postulaty przez środowiska biznesowe są odbierane jako próba powstrzymania wysiłków na rzecz walki z emisją CO2.

Renomowana amerykańska uczelnia techniczna Massachusetts Institute of Technology oraz firma doradcza Boston Consulting Group przeprowadziły ankietę wśród ponad 1800 menedżerów z różnych gałęzi biznesu na całym świecie.

W połowie 2013 r. podzielili się oni swoimi poglądami na to, w jaki sposób idea zrównoważonego biznesu, w tym przeciwdziałanie zmianom klimatu, wpływa na strategie ich przedsiębiorstw.

Energetyka
Niemal 400 mld zł na inwestycje. Jest nowa strategia Orlenu
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Energetyka
Transformacja energetyczna to walka o bezpieczeństwo kraju i przyszłość przemysłu
Energetyka
Rosnące ceny energii zostaną przerzucone na spółki energetyczne? Jest zapowiedź
Energetyka
Więcej gazu w transformacji
Materiał Promocyjny
Warta oferuje spersonalizowaną terapię onkologiczną
Energetyka
Pierwszy na świecie podatek od emisji CO2 w rolnictwie zatwierdzony. Ile wyniesie?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego