Renomowana amerykańska uczelnia techniczna Massachusetts Institute of Technology oraz firma doradcza Boston Consulting Group przeprowadziły ankietę wśród ponad 1800 menedżerów z różnych gałęzi biznesu na całym świecie.
W połowie 2013 r. podzielili się oni swoimi poglądami na to, w jaki sposób idea zrównoważonego biznesu, w tym przeciwdziałanie zmianom klimatu, wpływa na strategie ich przedsiębiorstw.
Badanie wskazało przede wszystkim, że zmiany klimatu nie są istotną czy pilną kwestią dla większości firm. Tylko jedna trzecia menedżerów uważa, że ich przedsiębiorstwa są przygotowane na skutki ocieplenia się atmosfery.
Na pytanie: „jak istotną kwestią są zmiany klimatu dla zarządzanej przez ciebie firmy", ponad połowa menedżerów odpowiedziała, że są całkowicie nieważne lub tylko w minimalnym stopniu. Za to wśród firm, które uważają sprawy ochrony środowiska za istotne, dominują firmy pracujące nad zrównoważonym wzrostem, np. poprzez zarządzanie odpadami lub zwiększaniem efektywności energetycznej.
Raport z ankiety pokazuje również, że im poważniej zarząd podchodzi do zmian klimatu, tym bardziej firma modyfikuje strategię rozwoju i model biznesowy, by dbać o zrównoważony rozwój.