- Teren aktywności biznesowej naszej grupy pokrywa się z żużlową mapą Polski, a kibice żużla to nasi klienci. Chcemy mieć swój udział w tych niesłychanych emocjach, które czekają nas w obecnym sezonie na polskich i światowych stadionach żużlowych. Mamy nadzieję, że współpraca z PZM i kolejne sukcesy drużyny narodowej przyczynią się do jeszcze większej popularyzacji tej dyscypliny sportu w Polsce i przysporzą jej kolejnych sympatyków – powiedział Maciej Owczarek, Prezes Zarządu Enea S.A.

Współpraca Grupy Enea z PZM i sponsoring żużlowych reprezentacji Polski to początek długofalowych działań marketingowych firmy związanych z inwestycjami w polski żużel. Kolejnym elementem strategii są kontrakty sponsorskie: z Indywidualnym Mistrzem Świata Tomaszem Gollobem, z Wicemistrzem Świata Jarosławem Hampelem i z Mistrzem Polski Januszem Kołodziejem.

- Cieszę się, że Grupa ENEA wybrała PZM jako swojego partnera i została generalnym sponsorem żużlowych reprezentacji Polski. Mam nadzieję, że nasza współpraca rozpoczęta w bieżącym roku będzie kontynuowana i w latach następnych, dla dobra polskiego żużla, polskiego sportu oraz sukcesów biznesowych Grupy ENEA – powiedział Prezes PZM Andrzej Witkowski.

W sezonie 2011 reprezentacja Polski na żużlu będzie bronić Drużynowego Pucharu Świata, który wywalczyła przed rokiem w duńskim Vojens. Tegoroczny finał rozegrany zostanie 16 lipca na stadionie w Gorzowie Wielkopolskim. Cykl Grand Prix, którego stawką jest tytuł Indywidualnego Mistrza Świata, rozpocznie się 30 kwietnia turniejem w Lesznie. Grupa ENEA wspierać będzie ponadto żużlową reprezentację juniorów, która od lat odnosi sukcesy w Mistrzostwach Świata i Europy.

Enea to kolejna firma z sektora energetyki, która sponsoruje żużel. W "czarnym sporcie" obecne są już m.in. PGE, która jest sponsorem tytularnym rzeszowskiej Marmy, a także głównym sponsorem Finału Drużynowego Pucharu Świata w Gorzowie, oraz Tauron - sponsor tytularny drużyny z Tarnowa.