Reklama

Nowa strategia Energi za kilka tygodni

Akwizycje mogą być jedną z dróg zwiększania potencjału segmentu wytwórczego. Ale dystrybucja energii pozostanie najważniejszym obszarem naszej działalności – mówi Anecie Wieczerzak–Krusińskiej prezes gdańskiej Energi Dariusz Kaśków.

Publikacja: 21.02.2016 20:03

Nowa strategia Energi za kilka tygodni

Foto: materiały prasowe

Od połowy ubiegłego roku Energa zapowiada modyfikacje strategii. W tym czasie zmienił się zarząd grupy. Kiedy zobaczymy rezultaty tych prac?

Dążymy do tego, by nowa strategia została przyjęta przez radę nadzorczą spółki na przełomie marca i kwietnia. To nie będzie rewolucja w stosunku do obecnego planu rozwoju. Chcemy, aby dominującym obszarem działalności grupy pozostała dystrybucja energii elektrycznej. Segment ten generuje zdecydowaną większość zysków grupy i jego prymat zostanie zachowany. Przewidujemy również utrzymanie drugiego elementu, który wyróżnia Energę na tle pozostałych grup energetycznych, czyli wysokiego udziału odnawialnych źródeł energii w bilansie wytwórczym spółki. Można spodziewać się stopniowej ewolucji w kierunku zwiększania potencjału wytwarzania w grupie, zdynamizowania inwestycji w tym obszarze, głównie poprzez zwiększenie naszego udziału w wysokosprawnej kogeneracji. Liczymy, że będzie to miało pozytywny wpływ zarówno na konkurencyjność oferty grupy Energa, jak również na bezpieczeństwo energetyczne Polski.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Energetyka
Nowy sojusz energetyczny w rządzie? Apel o zwiększenie kompetencji resortu energii
Energetyka
Bloki gazowe i magazyny energii gwarancją stabilności systemu
Energetyka
Ile będą kosztować osłony chroniące przed podwyżkami cen ciepła? Minister podaje szacunki
Energetyka
Nowoczesna energetyka potrzebuje inteligentnych sieci dystrybucyjnych
Energetyka
Strategie spółek pozwolą zarobić, ale nie wszędzie
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama