Aktualizacja: 21.09.2017 13:06 Publikacja: 21.09.2017 12:12
Foto: Bloomberg
Wiosną przyszłego roku na wybranych stacjach paliwowych PKN Orlen w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Lublinie, Katowicach i Białymstoku, pojawi się łącznie 35 terminali z rowerami włączonymi do systemów miejskich. Projekt realizowany jest we współpracy z firmą Nextbike Polska, która m.in. zainstaluje terminale, dostarczy 350 pojazdów, a także zajmie się ich bieżącą obsługą i serwisem. Umowa pomiędzy firmami obowiązuje do listopada 2020 r.
Rowery dostępne na stacjach PKN Orlen, będą w pełni kompatybilne z istniejącymi systemami miejskimi. W efekcie pobrane z tych lokalizacji rowery będzie można pozostawić w dowolnych terminalach na terenie miasta i odwrotnie. Wypożyczanie na stacjach paliw będzie się odbywać także na tych samych zasadach finansowych i za pomocą obecnie funkcjonujących aplikacji miejskich. Ofertę uzupełni jeden terminal z 10 rowerami elektrycznymi, zlokalizowany w Warszawie.
Rynek odnawialnych źródeł energii (OZE) w Polsce dynamicznie rozwija się na przestrzeni ostatnich lat, co jest wynikiem zarówno rosnącej świadomości ekologicznej, jak i licznych regulacji oraz zachęt finansowych, które wspierają inwestycje w zieloną energię.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Eksperci są zgodni: Polska ma szansę stać się liderem rynku zielonego wodoru. Mamy korzystne położenie geograficzne, powstaje infrastruktura, a Ministerstwo Klimatu i Środowiska uruchamia program wsparcia dla kolejnych inwestycji. Ma szanse, ale na przeszkodzie stoją wewnętrzne regulacje – a w zasadzie ich brak, lub, jak w przypadku ustawy “wiatrakowej” – niesprzyjające przepisy. Czy zaprzepaścimy okazję na energetyczną niezależność?
Gospodarka Niemiec spowalnia, spada popyt, a firmy pod presją rosnących kosztów (w tym związanych z energią) ograniczają produkcję i zapowiadają zwolnienia. Potwierdza to spadek zużycia energii w Niemczech. Wyniósł on w pierwszej połowie roku 3,4 proc. - podała Grupa Robocza ds. Bilansów Energetycznych.
Znamy podział kompetencji w kluczowym dla energetyki ministerstwie klimatu i środowiska. Najważniejsze departamenty dotyczące tego sektora gospodarki trafiły pod nadzór nowego wiceministra Miłosza Motyki z Polskiego Stronnictwa Ludowego. Wciąż nie znamy jednak nazwiska pełnomocnika rządu ds. strategicznej infrastruktury energetycznej. Wiemy jednak kto na tę chwilę jest najpoważniejszą kandydaturą.
Dane na temat przemieszczania się ludności, czy zagęszczenia mieszkańców, pomagają firmom i miastom podejmować odpowiednie decyzje.
Rząd Donalda Tuska będzie chciał zwiększyć tempo transformacji energetycznej. Sfinansować mają to fundusze ze sprzedaży pozwoleń na emisję CO2.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Na stacji Poznań Górczyn spłonęła naczepa z pralkami i kieszeniowy wagon. Zniszczone są także dwa wagony PKP Intercity.
Chiny stają się globalnym centrum prac nad technologią latających samochodów. Futurystyczne pojazdy łączące poruszanie się pod drogach z możliwością lotu, wkrótce mogą tam być codziennością. Powstają fabryki i infrastruktura.
Nie później niż w końcu stycznia 2025 wystartują z ukraińskich lotnisk samoloty z pasażerami. To plany rządu w Kijowie wspierane i współtworzone przy udziale Amerykanów i Izraelczyków.
11 listopada poruszanie się po warszawskich ulicach może wiązać się z utrudnieniami dla kierowców. Oprócz Marszu Niepodległości spodziewane są także liczne, dodatkowe imprezy i zgromadzenia. Przez stolicę przebiegną uczestnicy 34. Biegu Niepodległości.
Premier Donald Tusk potwierdza prasowe doniesienia, że rząd planuje dalej mrozić ceny energii w przyszłym roku. Co więcej gabinet Tuska zamierza zrewidować także swoją postawę wobec systemu handlu uprawnieniami do emisji dwutlenku węgla. Deklaracje te to efekt m.in. możliwych skutków wyboru Donalda Trumpa na prezydenta USA.
Ponad 1,4 mld zł długów mają firmy z kluczowego dla polskiej gospodarki sektora transportu, spedycji i logistyki - wynika z najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów.
Organizacja przewoźników, która zarządza systemem TIR ma jasne cele działania. Chce uzyskać dla firm transportowych większe marże kosztem pośredników.
Rower jako środek transportu, narzędzie wspierające zdrowie oraz promujące ekologię - takie były główne tematy 5th Polish Bicycle Summit.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas