Nasze zobowiązania zakładają, że do 2025 r. będziemy korzystali wyłącznie z opakowań wytworzonych ze źródeł odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub źródeł certyfikowanych. Naszym celem jest również recykling odpadów z sal jadalnych wszystkich naszych restauracji. Już dziś w większości lokali możliwa jest segregacja śmieci, a poziom recyklingu rośnie. W ubiegłym roku przekazaliśmy do przetworzenia o 18 proc.odpadów więcej niż w 2017 r. Drugi cel środowiskowy to ograniczenie do 2030 r. emisji gazów cieplarnianych o 36 proc. z biur i restauracji oraz o 31 proc. w łańcuchu dostaw. Dzięki temu do atmosfery trafi co najmniej 150 mln ton gazów cieplarnianych mniej. To tak, jakby z dróg zdjąć 32 mln aut osobowych na rok lub posadzić 3,8 mln drzew, które będą rosnąć przez minimum dziesięć lat. Jako lider rynku mamy wpływ na nasz łańcuch dostaw. Jesteśmy dużym odbiorcą polskiej wołowiny, głównie z małych i średniej wielkości gospodarstw. Intensywnie działamy z całą branżą, aby wypracować jednolite standardy zrównoważonej hodowli. W ramach platformy ds. zrównoważonej produkcji wołowiny tworzymy system certyfikacji zakładający ograniczenie emisji gazów, troskę o dobrostan zwierząt czy minimalizację stosowania antybiotyków. To niejedyne działania, które podejmujemy w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. W ponad połowie restauracji w Polsce korzystamy w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii. Zużyty olej, w którym smażymy nasze frytki, jest ponownie przetwarzany i wykorzystywany jako paliwo biodiesel. Nie poprzestajemy na tym. Wciąż testujemy nowe rozwiązania, szukamy innowacji, zmieniamy się. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że skala naszej działalności to wpływ, ale także odpowiedzialność.

Anna Borys-Karwacka dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s