Strategia Scale for Good

Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s.

Pod marką McDonald’s na całym świecie działa 38 tys. restauracji, które codziennie obsługują 69 mln gości. W Polsce odwiedza nas blisko 800 tys. osób dziennie. Decyzje, które podejmujemy, wpływają na nasze otoczenie – krajową gospodarkę i rynek pracy, lokalne społeczności, dostawców czy środowisko naturalne. Bazując na efekcie skali, stworzyliśmy globalną strategię Scale for Good, która obejmuje cały system McDonald’s – restauracje korporacyjne i licencyjne oraz łańcuch dostaw.

 

Nasze zobowiązania zakładają, że do 2025 r. będziemy korzystali wyłącznie z opakowań wytworzonych ze źródeł odnawialnych, pochodzących z recyklingu lub źródeł certyfikowanych. Naszym celem jest również recykling odpadów z sal jadalnych wszystkich naszych restauracji. Już dziś w większości lokali możliwa jest segregacja śmieci, a poziom recyklingu rośnie. W ubiegłym roku przekazaliśmy do przetworzenia o 18 proc.odpadów więcej niż w 2017 r. Drugi cel środowiskowy to ograniczenie do 2030 r. emisji gazów cieplarnianych o 36 proc. z biur i restauracji oraz o 31 proc. w łańcuchu dostaw. Dzięki temu do atmosfery trafi co najmniej 150 mln ton gazów cieplarnianych mniej. To tak, jakby z dróg zdjąć 32 mln aut osobowych na rok lub posadzić 3,8 mln drzew, które będą rosnąć przez minimum dziesięć lat. Jako lider rynku mamy wpływ na nasz łańcuch dostaw. Jesteśmy dużym odbiorcą polskiej wołowiny, głównie z małych i średniej wielkości gospodarstw. Intensywnie działamy z całą branżą, aby wypracować jednolite standardy zrównoważonej hodowli. W ramach platformy ds. zrównoważonej produkcji wołowiny tworzymy system certyfikacji zakładający ograniczenie emisji gazów, troskę o dobrostan zwierząt czy minimalizację stosowania antybiotyków. To niejedyne działania, które podejmujemy w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko. W ponad połowie restauracji w Polsce korzystamy w 100 proc. z odnawialnych źródeł energii. Zużyty olej, w którym smażymy nasze frytki, jest ponownie przetwarzany i wykorzystywany jako paliwo biodiesel. Nie poprzestajemy na tym. Wciąż testujemy nowe rozwiązania, szukamy innowacji, zmieniamy się. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że skala naszej działalności to wpływ, ale także odpowiedzialność.

Anna Borys-Karwacka dyrektor ds. relacji korporacyjnych McDonald’s

Mogą Ci się również spodobać

Turcja nie chce atomu z Rosji

Po gazociągu Turecki Potok, Rosja może stracić kolejną wielką inwestycję na terenie Turcji. Ankara ...

Najwyższy czas na odwrót od węgla

Przegląd najciekawszych newsów z branży energetycznej ::”Puls Biznesu”: Ciepło będzie droższe Ceny ciepła w ...

Niemcy i Austria bronią rosyjskiego gazu

Główni lobbyści unijni Gazpromu w Europie, skrytykowali nowe, ostrzejsze sankcje USA wobec Rosji. Zdaniem ...

Libia odbuduje wydobycie

W najbliższych trzech latach Libia planuje włożyć 20 mld dol. w odbudowę branży naftowej ...

Alicja Klimiuk p.o prezesa w Enerdze. Będzie konkurs

Do pełnienia obowiązków prezesa zarządu Energi delegowano wiceprezes ds. operacyjnych Alicję Klimiuk. Ma to ...

Miliard złotych na polskie słońce

Litewski Sun Investment zamierza w dwa lata zainwestować w projekty fotowoltaiczne nad Wisłą ponad ...