Jak poinformował we wtorek płocki koncern, celem „Kodeksu postępowania dla Dostawców PKN Orlen” jest także promowanie dobrych praktyk rynkowych w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju.
PKN Orlen zwrócił uwagę, iż każdego roku spółka ta, największy podmiot branży paliwowej w Polsce, przeprowadza ok. 21 tys. transakcji przy ponad 5 tys. postępowań zakupowych w prawie 370 kategoriach niezbędnych m.in. dla funkcjonowania produkcji, dystrybucji oraz procesów inwestycyjnych i rozwojowych z wyłączeniem dostaw surowców, jak ropa i gaz.
„Stworzony przez PKN Orlen kodeks jest kluczowym dokumentem zawierającym fundamentalne zasady budowania relacji i współpracy z interesariuszami. Został także ustanowiony jako integralny element kwalifikacji kontrahentów w procesie zakupu produktów i usług” – podkreśliła spółka. Według płockiego koncernu, „prezentuje zasady dotyczące współpracy z dostawcami oparte na normach etycznych, przepisach prawa i najwyższych standardach biznesowych przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska naturalnego”.
PKN Orlen przypomniał, że jako jedyna polska spółka został wyróżniony już trzykrotnie prestiżowym tytułem The World’s Most Ethical Company – najbardziej etycznej firmy na świecie, przyznawanym przez międzynarodowy niezależny zespół ekspertów Ethisphere Institute z USA. To niezależny ośrodek badawczy, który promuje dobre praktyki i etykę w biznesie, a także zarządzanie z poszanowaniem najwyższych standardów w relacjach z pracownikami, partnerami biznesowymi i inwestorami.
Jak zaznaczył płocki koncern, jako podmiot posiadający tytuł The World’s Most Ethical Company, spółka ta „zamierza szerzyć ideę odpowiedzialności społecznej również wśród swoich dostawców i chce współpracować z kontrahentami, którzy przestrzegają praw człowieka i działają zgodnie z regulacjami prawnymi, zapewniają bezpieczne i godne warunki pracy oraz stosują nie tylko najwyższe standardy etyczne w prowadzonej działalności, ale także dbają o środowisko naturalne”.