„To bezprecedensowa w historii wykorzystania LNG jako paliwa wielkość dostaw. Nasz gaz będzie paliwem w dziewięciu nowych kontenerowcach CMA CGM” – głosi komunikat Total cytowany przez gazetę RBK.

Kontrakt jest na 10 lat na dostawę od 2020 r. 300 tys. ton LNG rocznie, jako paliwa dla nowej grupy kontenerowców francuskiej firmy CMA CGM. To pierwszy na świecie armator, który wyposażył swoje wielkogabarytowe kontenerowce o pojemności 22 tysięcy TEU (jednostka pojemności równa objętości kontenera o długości 20 stóp – 6,01 m), w silniki na gaz skroplony. Dostawy paliwa dla tych statków będzie wykonywać spółka-córka Total – Total Marine Fuels Global Solutins.

Wybór LNG jako paliwa pozwoli w dużym stopniu zmniejszyć emisję siarki do atmosfery.

„Decyzja CMA CGM by wykorzystać silniki na gaz skroplony w swoich nowych kontenerowcach to mocny sygnał dla całej branży przewozów morskich – podkreślił prezydent Total Patrick Pouyanne.

Total jest trzecim w Europie według wielkości koncernem wydobywającym ropę. Jest akcjonariuszem Novateku (18,9 proc.) największego prywatnego koncernu gazowego Rosji. Ma 20 proc. w projekcie Jamał LNG – budowanym na półwyspie jamalskim zakładzie skraplania gazu.