Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 08.12.2015 20:00 Publikacja: 08.12.2015 20:00
Dwie pomorskie firmy, Elpigaz i Bałtykgaz, chcą w oryginalny sposób rozwijać razem rynek autogazu. Elpigaz opracował innowacyjne systemy dwupaliwowego zasilania silników wysokoprężnych, które pozwalają w dieslach stosować razem z olejem napędowym gaz LPG, CNG lub biogaz.
Z kolei Bałtykgaz, który od wielu lat buduje stacje i dostarcza LPG, będzie oferował punkty napełniania gazem. Można je ulokować na terenie firm mających floty pojazdów, a nawet w gospodarstwach rolnych. Opracowane przez Elpigaz technologie Vela Diesel lub Dega Mix nadają się bowiem zarówno do samochodów osobowych, jak i ciężarówek, autobusów, a także traktorów, kombajnów rolniczych czy wózków widłowych. Oferta obu firm w systemie „mam instalację, mam stację" jest pierwszą tego typu na rynku i ma się przyczyniać do obniżki flotowych kosztów eksploatacji.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, s...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Premier Donald Tusk powołał Renatę Mroczek na stanowisko prezesa Urzędu Regulacji Energetyki – podał URE w komun...
Branżowe stowarzyszenie sektora OZE i przemysłu w Polsce apelują do premiera Donalda Tuska, aby zarządzanie bran...
Elastyczne moce gazowe i magazyny energii mają zapewnić bezpieczne funkcjonowanie systemu opartego w coraz więks...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
W tym miesiącu, po dyskusji z resortem finansów, chcemy mieć już wypracowane rozwiązanie dla ciepłownictwa. Chce...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas