PKN Orlen udostępnił swoim klientom pierwszą stację paliw w formacie drive-through, co oznacza że będą mogli oni zatankować, zamówić produkty gastronomiczne i zapłacić za wszystkie usługi bez konieczności wysiadania z auta. Obiekt powstał w Michałowicach, przy drodze szybkiego ruchu S8 niedaleko Wrocławia.
W ramach rozwiązania o nazwie Orlen Drive, w Michałowicach dostępne są dwie tzw. linie drive, które umożliwią zakup gastronomii i zatankowanie auta bez konieczności wysiadania z pojazdu. W celu rozładowania ruchu na stacji, jedna z nich będzie dedykowana wyłącznie klientom korzystającym z usług gastronomicznych. Dodatkowo będzie można skorzystać z kiosku samoobsługowego wewnątrz stacji. Docelowo ma to skrócić czas obsługi i zwiększyć komfort zakupów. Według spółki zrealizowany projekt przyczynia się do dalszego rozwoju sieci detalicznej, w tym do stworzenia punktów kompleksowej obsługi klientów.
– Sukcesywnie zwiększając wolumeny sprzedaży paliw musimy również pamiętać o poszerzaniu oferty pozapaliwowej. Kluczem do sukcesu jest dbałość o jakość oraz nowoczesne podejście we wdrażaniu nowych produktów i usług – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen cytowany w komunikacie prasowym.
Wdrożenie Orlen Drive poprzedziły badania, które wykazały duży potencjał do rozwoju formatów drive through w Polsce. Wynika z nich, że ten rodzaj usługi identyfikują wszyscy kierowcy. Z kolei aż 8 na 10 respondentów uznało, że koncept drive through pasuje lepiej do marki Orlen, w porównaniu z innymi firmami mającymi stacje paliw w Polsce. Dodatkowo 85 proc. badanych zadeklarowało skorzystanie z tego rozwiązania, gdyby pojawiło się w ofercie stacji paliw. Z badania wynika też, że kierowcy mając do wyboru opcję drive through lub klasyczną formę obsługi nieco częściej zdecydowaliby się na ten pierwszy wariant.