Unimot podpisał umowę ze stowarzyszeniem Avia International, mającym siedzibą w szwajcarskim Zurichu, na używanie znaku towarowego Avia we własnej działalności jak i do dalszego udzielania licencji na jego używanie. Spółka notowana na NewConnect zamierza udzielać dalszej licencji podmiotom, które będą uczestniczyły w budowanej przez grupę detalicznej sieci sprzedaży paliw.
– Będziemy zachęcać właścicieli niezależnych stacji paliw do włączenia się do sieci Avia na zasadzie franczyzy. Avia z dużymi sukcesami działa w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Holandii czy Hiszpanii – mówi Robert Brzozowski, prezes Unimotu. Dodaje, że pod tą marką funkcjonuje około 3 tys. stacji paliw w 14 europejskich krajach.
– Naszym celem jest stworzenie sieci około 100 stacji pod marką Avia w okresie około 3 lat – twierdzi Brzozowski.
Unimot przekonuje, że Avia International ma doświadczenie w rozwoju sieci stacji paliw na nowych rynkach, czego przykładem mają być Węgry i Serbia. Podmiot ten będzie wspierał Unimot, tak jak innych swoich partnerów, w zakresie budowy siły marki na nowym rynku, w marketingu, w zakupach technologii, a nawet produktów.
Spółka z NewConnect przypomina, że dotychczasowy model dystrybuowanego przez nią paliwa polegał na dostarczaniu ich głównie do odbiorców hurtowych z branży transportowo – logistycznej. Teraz firma zyska możliwość zrzeszania niezależnych stacji paliw pod silną marką i dostarczania paliw bezpośrednio do stacji paliw, a także zapewni nowe źródło przychodów z opłaty franczyzowej.