Reklama

PKN Orlen myśli o reaktywacji marki CPN?

PKN Orlen planuje reaktywację marki CPN i prowadzenie pod historycznym logo stacji na warszawskiej Pradze.

Publikacja: 11.09.2017 17:30

PKN Orlen myśli o reaktywacji marki CPN?

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Według informacji serwisu money.pl, pojawiły się próby przejęcia praw do logo CPN, w związku z tym PKN Orlen, chcąc zabezpieczyć część swojej historii, zdecydował o zmianie logo stacji na warszawskiej Pradze i prowadzenie jej właśnie pod historyczną marką.

W 2000 r. historyczna marka CPN została zastąpiona przez markę Orlen.

Dwa lata wcześniej rząd zdecydował o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia Centrali Produktów Naftowych CPN S.A. i Petrochemii Płock S.A. Polski Koncern Naftowy S.A. został formalnie utworzony 7 września 1999 roku.

Nazwa CPN została wprowadzona 3 grudnia 1945 roku, kiedy utworzono państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie. Prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie.

Reklama
Reklama

Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Według informacji serwisu money.pl, pojawiły się próby przejęcia praw do logo CPN, w związku z tym PKN Orlen, chcąc zabezpieczyć część swojej historii, zdecydował o zmianie logo stacji na warszawskiej Pradze i prowadzenie jej właśnie pod historyczną marką.

W 2000 r. historyczna marka CPN została zastąpiona przez markę Orlen.

Reklama
Surowce i Paliwa
Eksplozja elektrowni na Sachalinie. Tam Gazprom produkuje LNG, a Rosnieft pompuje ropę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Surowce i Paliwa
Metale ziem rzadkich Turcji nie dla Rosji i Chin. Kto na nich zarobi?
Surowce i Paliwa
Ropa i gaz już nie wystarczają na rosyjską wojnę
Surowce i Paliwa
USA kupują rosyjski nikiel. Pomimo własnego embarga
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Surowce i Paliwa
Kreml utajnia dane o złożach i budżecie – kolejne ograniczenia dla obywateli
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama