PKN Orlen myśli o reaktywacji marki CPN?

PKN Orlen planuje reaktywację marki CPN i prowadzenie pod historycznym logo stacji na warszawskiej Pradze.

Publikacja: 11.09.2017 17:30

PKN Orlen myśli o reaktywacji marki CPN?

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Według informacji serwisu money.pl, pojawiły się próby przejęcia praw do logo CPN, w związku z tym PKN Orlen, chcąc zabezpieczyć część swojej historii, zdecydował o zmianie logo stacji na warszawskiej Pradze i prowadzenie jej właśnie pod historyczną marką.

W 2000 r. historyczna marka CPN została zastąpiona przez markę Orlen.

Dwa lata wcześniej rząd zdecydował o utworzeniu narodowego koncernu naftowego z połączenia Centrali Produktów Naftowych CPN S.A. i Petrochemii Płock S.A. Polski Koncern Naftowy S.A. został formalnie utworzony 7 września 1999 roku.

Nazwa CPN została wprowadzona 3 grudnia 1945 roku, kiedy utworzono państwowe przedsiębiorstwo Centrala Produktów Naftowych.

Grupa PKN Orlen zarządza sześcioma rafineriami w Polsce, Czechach i na Litwie. Prowadzi też działalność wydobywczą w Polsce i w Kanadzie.

Spółka jest notowana na GPW od 1999 r.

Surowce i Paliwa
Posłanka KO: prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie zarobków w Orlenie
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Surowce i Paliwa
Kim jest Ireneusz Fąfara, nowy prezes Orlenu?
Surowce i Paliwa
Orlen ma nowego prezesa. Zmiany w zarządzie grupy
Surowce i Paliwa
Prezes Azotów: Ostatnie lata osłabiły grupę we wszystkich wymiarach
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Surowce i Paliwa
Pułapka doskonałego węgla. Tu najtrudniej będzie się rozstać z kopalinami