To początek realizacji umowy między spółką Unimot a Avia International, na mocy której w naszym kraju powstanie sieć tej marki.
Unimot, który ma prawo do posługiwania się logo Avia w Polsce, zaplanował do 2020 r. budowę około 100 stacji. To kolejny, po uruchomieniu aplikacji Tankuj24 (aplikacja służy do zakupu paliwa online), krok polskiej spółki w kierunku detalicznej sprzedaży paliw. Sieć stacji ma działać w formie franczyzy. Unimot zamierza zrzeszać niezależnych właścicieli stacji paliw. – Dla nas to bardzo ważny moment w dwóch aspektach: otwieramy tradycyjny kanał sprzedaży detalicznej paliw, pokazując naszym inwestorom, że dobrze zarządzamy ich kapitałem i realizujemy cele, które zadeklarowaliśmy przy wejściu na GPW – mówi Robert Brzozowski, prezes Unimotu.
Spółka już pod koniec zeszłego roku rozpoczęła intensywne prace nad pozyskiwaniem partnerów do budowy sieci Avia. Podpisano już pięć umów, a w przypadku kilkunastu innych franczyzobiorców prowadzone prowadzone są negocjacje. – Do końca roku planujemy otworzyć około 15 stacji – dodaje Brzozowski.
Unimot zamierza przeznaczyć na budowę sieci franczyzowej 23 mln zł. Inwestycja będzie sfinansowana ze środków pozyskanych od inwestorów w wyniku publicznej emisji akcji serii J w lutym 2017 r.