PKN Orlen: 300 mln zł na modernizację i zakup taboru kolejowego do 2020 r.

Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia, zarządzające taborem kolejowymi grupy PKN Orlen, rozpoczęły program inwestycyjny. Do 2020 r. wydatki na modernizację i zakup nowego taboru mogą wynieść 300 mln zł.

Publikacja: 23.03.2017 13:15

PKN Orlen: 300 mln zł na modernizację i zakup taboru kolejowego do 2020 r.

Foto: Bloomberg

Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek – poinformował w czwartek płocki koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na „znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw”.

Jak podkreślił PKN Orlen, obecnie Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia eksploatują ok. 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność. Według płockiego koncernu „program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017-20 zakłada zakup lub modernizację ok. 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolności przewozowych logistyki kolejowej grupy kapitałowej Orlen w Polsce”.

„Plan odnowy floty obejmie również czeskie aktywa przewozowe koncernu – w Unipetrol Doprava” – zapowiedział PKN Orlen, który od 2005 r. posiada 62,99 proc. akcji koncernu Unipetrol w Czechach.

„Jestem przekonany, że nowa strategia pozwoli nam podnieść efektywność, jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się zaadresować potrzeby naszych operacji bocznicowych, gdyż wymiana wyeksploatowanego sprzętu przyniesie najwięcej wartości dodanej dla łańcucha dostaw PKN Orlen” – powiedział prezes Orlen KolTrans Andrzej Raszewski, cytowany w komunikacie płockiego koncernu.

„Rozważając wiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązanie, gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe, a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych” – dodał.

PKN Orlen wyjaśnił, iż zmodernizowane lokomotywy, oprócz wzmocnienia potencjału przewozowego grupy kapitałowej tej spółki, zapewnią komfortowe warunki pracy, głównie w zakresie niższej emisji hałasu. Ponadto, „w nowych kabinach zostaną również obniżone przedziały silnikowe, co znacząco poprawi widoczność, a tym samym będzie miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów”.

Jednocześnie PKN Orlen zwrócił uwagę, że bardzo istotnym efektem modernizacji taboru kolejowego będzie „zapewnienie pożądanych parametrów odnoszących się do ochrony środowiska”, zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej w zakresie emisji węglowodorów, tlenków azotu, węgla i cząstek stałych.

Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek – poinformował w czwartek płocki koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na „znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw”.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Surowce i Paliwa
Lit jest, chętnych na wydobycie nie ma. Zaskakujący powód
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Surowce i Paliwa
Zatrzymany b. członek zarządu Orlenu. W tle sprawa OTS
Surowce i Paliwa
Orlen i Naftogaz zacieśniają współpracę w biznesie ropy i gazu
Surowce i Paliwa
Donald Trump planuje podwoić cła na stal i aluminium do 50 procent
Surowce i Paliwa
Kanclerz Friedrich Merz ma dość. Bierze się za Słowację i Węgry