Reklama

PKN Orlen: 300 mln zł na modernizację i zakup taboru kolejowego do 2020 r.

Spółki Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia, zarządzające taborem kolejowymi grupy PKN Orlen, rozpoczęły program inwestycyjny. Do 2020 r. wydatki na modernizację i zakup nowego taboru mogą wynieść 300 mln zł.

Publikacja: 23.03.2017 13:15

PKN Orlen: 300 mln zł na modernizację i zakup taboru kolejowego do 2020 r.

Foto: Bloomberg

Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek – poinformował w czwartek płocki koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na „znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw”.

Jak podkreślił PKN Orlen, obecnie Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia eksploatują ok. 50 lokomotyw stanowiących w większości ich własność. Według płockiego koncernu „program rozwoju dla taboru kolejowego na lata 2017-20 zakłada zakup lub modernizację ok. 22 lokomotyw, które zapewnią zwiększenie zdolności przewozowych logistyki kolejowej grupy kapitałowej Orlen w Polsce”.

„Plan odnowy floty obejmie również czeskie aktywa przewozowe koncernu – w Unipetrol Doprava” – zapowiedział PKN Orlen, który od 2005 r. posiada 62,99 proc. akcji koncernu Unipetrol w Czechach.

„Jestem przekonany, że nowa strategia pozwoli nam podnieść efektywność, jakość i bezpieczeństwo świadczonych usług. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się zaadresować potrzeby naszych operacji bocznicowych, gdyż wymiana wyeksploatowanego sprzętu przyniesie najwięcej wartości dodanej dla łańcucha dostaw PKN Orlen” – powiedział prezes Orlen KolTrans Andrzej Raszewski, cytowany w komunikacie płockiego koncernu.

Reklama
Reklama

„Rozważając wiele opcji sprzętowych zdecydowaliśmy się postawić na polskiego dostawcę i polskie rozwiązanie, gdyż oprócz sprawdzonej konstrukcji gwarantuje to nam zdecydowanie lepsze wsparcie serwisowe, a także możliwość wykorzystania własnych warsztatów naprawczych” – dodał.

PKN Orlen wyjaśnił, iż zmodernizowane lokomotywy, oprócz wzmocnienia potencjału przewozowego grupy kapitałowej tej spółki, zapewnią komfortowe warunki pracy, głównie w zakresie niższej emisji hałasu. Ponadto, „w nowych kabinach zostaną również obniżone przedziały silnikowe, co znacząco poprawi widoczność, a tym samym będzie miało pozytywny wpływ na bezpieczeństwo prowadzonych manewrów”.

Jednocześnie PKN Orlen zwrócił uwagę, że bardzo istotnym efektem modernizacji taboru kolejowego będzie „zapewnienie pożądanych parametrów odnoszących się do ochrony środowiska”, zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej w zakresie emisji węglowodorów, tlenków azotu, węgla i cząstek stałych.

Program podzielony jest na etapy i dotyczy zarówno floty lokomotyw bocznicowych, jak i przewozowych obu spółek – poinformował w czwartek płocki koncern.

PKN Orlen zaznaczył, że rozpoczęty przez Orlen KolTrans i Euronaft Trzebinia program inwestycyjny, poza poprawą bezpieczeństwa i warunków pracy, pozwoli także na „znaczące zwiększenie dostępności technicznej i efektywności posiadanego taboru lokomotyw”.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Surowce i Paliwa
Czego Viktor Orbán nie mówi Węgrom. Oto cena łaski Waszyngtonu
Surowce i Paliwa
Grupa Azoty z nową strategią. Oto jej główne założenia
Surowce i Paliwa
Kreml potrzebuje metali ziem rzadkich. Chińczycy nie pomogą
Surowce i Paliwa
Rafinerie Chin bojkotują ropę z Rosji. Eksport gazu wrócił do czasów Breżniewa
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Surowce i Paliwa
Królewiec odcinany od rosyjskiej ropy i paliw. Litwa zatrzymuje tranzyt
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama