Materiał powstał we współpracy z PKN ORLEN
Głównym celem Grupy ORLEN określonym w strategii do 2030 r. jest stanie się liderem zrównoważonej transformacji energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. W realizacji tego zadania mają pomóc m.in. inwestycje wspierające budowę pozycji koncernu w biznesie paliw alternatywnych, w tym w obszarze szeroko rozumianej elektromobilności. W związku z tym grupa systematycznie rozbudowuje sieć ładowarek, zwiększa efektywność ich działania oraz wprowadza na rynek nowe innowacyjne rozwiązania.
Rozbudowywana sieć
PKN ORLEN usługi oferowane dla użytkowników pojazdów elektrycznych w Polsce świadczy poprzez sieć działającą pod szyldem ORLEN Charge. W ubiegłym roku włączono do niej stacje ładowania zależnej grupy Energa. W rezultacie na koniec grudnia w całej sieci koncernu działały dokładnie 454 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (zarówno na prąd przemienny AC, jak i stały DC). Liczba ta obejmowała 215 szybkich stacji typu DC, z czego 137 funkcjonowało w Polsce w ramach ORLEN Charge, 65 w Czechach i 13 w Niemczech.
Do końca tego roku w Polsce pod szyldem ORLEN Charge ma działać już około 500 stacji, a liczba punktów ładowania powinna przekroczyć tysiąc. Koncern mocno stawia zwłaszcza na rozwój szybkich ładowarek. Z tego też powodu jego strategicznym celem do 2030 r. jest posiadanie ponad 1000 tego typu urządzeń. W ten sposób ORLEN chce odpowiadać na rosnący wśród kierowców popyt na usługi szybkiego i sprawnego ładowania pojazdów elektrycznych.
ORLEN mocno stawia zwłaszcza na rozwój szybkich ładowarek